Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Fersk elbileier

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-21, 14:37   #1
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fersk elbileier

Det med at man ikke bør lade til 80 % tror jeg ikke stemmer, det er lagt inn buffere i batteriene sånn at de ikke lades opp til det som er virkelig 100 %. På mitt batteri tror jeg bare jeg får ladet 21 kwh selv om kapasiteten egentlig er 24, men da ser det ut som den er 100 %. At man ikke bør bruke tid på å lade til mer enn 80 % på hurtigladestasjoner er en annen sak, og handler om at det tar lenger tid og derfor koster mer per kwh, og at man irriterer de som står bak i kø og venter.

Vi lader nærmest hver gang vi parkerer hjemme, uansett hvor kort eller langt vi har kjørt.

Gammel 25-02-21, 15:06   #2
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Det med at man ikke bør lade til 80 % tror jeg ikke stemmer, det er lagt inn buffere i batteriene sånn at de ikke lades opp til det som er virkelig 100 %. På mitt batteri tror jeg bare jeg får ladet 21 kwh selv om kapasiteten egentlig er 24, men da ser det ut som den er 100 %. At man ikke bør bruke tid på å lade til mer enn 80 % på hurtigladestasjoner er en annen sak, og handler om at det tar lenger tid og derfor koster mer per kwh, og at man irriterer de som står bak i kø og venter.

Vi lader nærmest hver gang vi parkerer hjemme, uansett hvor kort eller langt vi har kjørt.

Det er mulig jeg blander dette med å lade opp til 80% med at det handler om at det koster mer å lade de 20 prosentene og at det derfor er unødvendig når man er på farten.

At det lønner seg å lade ned til 20 og ikke lade ofte var et tydelig råd vi fikk. Jeg er ikke fysiker nok til å argumentere.

Gammel 28-02-21, 10:52   #3
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Det er mulig jeg blander dette med å lade opp til 80% med at det handler om at det koster mer å lade de 20 prosentene og at det derfor er unødvendig når man er på farten.

At det lønner seg å lade ned til 20 og ikke lade ofte var et tydelig råd vi fikk. Jeg er ikke fysiker nok til å argumentere.

Å lade opp til 80% tar gjerne kort tid, men å lade de siste 20 prosentene kan ta lang tid. Når man da betaler per minutt man står og lader, kan det være bedre å ta en snartur ekstra innom en lader på veien på langtur i stedet for å stå å vente lang tid på at det skal lades over 80%.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:04.