Sv: Baneheiasaken etter snart 20 år
Jeg lurer på, sånn generelt, hvor vanlig er det at en mann står for et samtidig voldtekt og drap på to, ganske store, barn? Det er sikkert teknisk og praktisk mulig å få det til, altså, han var jo en stor, voksen mann. Men det virker som en forferdelig risikabel og "rotete" scene? Finnes det, hvis man ser utenfor landets grenser, mange eksempler på at det har skjedd? For hvis det viser seg at bevisene fortsatt er klare på at det var to gjerningspersoner, så virker det fullstendig uforståelig at Andersen skulle jugd det på en ANNEN person enn den reelle gjerningspersonen?
Det blir en interessant sak, når den kommer. Jeg var sikker på at de hadde tatt riktig person den gangen, og er det fortsatt, men det er jo i og for seg ganske likegyldig all den tid jeg ikke skal dømme neste gang heller...
Angående hvorfor han ikke har sluppet ut, så er det etter det jeg har forstått ikke fordi han ikke har villet tilstå (vi har heldigvis ikke et amerikansk rettssystem), men en totalvurdering av hvordan han fremstår nå. Og det er visst ikke veldig beroligende med tanke på at han skal ut i samfunnet, etter det jeg forstår. (Han sitter fengslet rett oppi høgget her, og det er faktisk ekkelt å tenke på hver gang jeg er der...)