|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilket godteri er egentlig særnorsk (og smaker godt)?
Jeg ser det ofte i slike desserthyller på tradisjonelle kafeteriaer/veikroer i alle fall. Skåler med gelé og vaniljesaus, sammen med skåler med riskrem og rød saus etc. Jeg har heller aldri likt det, heller ikke da jeg var barn.
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Ja det er sant! Det er nok en ganske typisk etterkrigstidsdessert?
|
|
|
#3 |
|
Øyboer
Sv: Hvilket godteri er egentlig særnorsk (og smaker godt)?Tupperware lager mange produkter som er lands spesifikke. Så akkurat det er ikke et argument. Det er helt andre produkter i USA enn i Norge. Noen er like. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Nei, jeg aner ikke om dette kommer fram til påske heller, og i selve påskeuka er de trolig på hytta/chaletet på fjellet, så det er mulig de får det etter påske. Men da har de litt å kose seg med ut over våren. Skisesongen er vanligvis over der når påska kommer, og tradisjonen for de fleste sveitsere i påskeferien (dvs vårferien, kommer som regel, men ikke alltid, samtidig med påske) er egentlig å dra til Italia eller Ticino (og stå opp midt på natta for å rekke å komme gjennom Gotthard-tunnelen før det blir kø) når det ikke er korona. Men "mine" sveitsere drar trolig på hytta uansett, kjenner jeg dem rett.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|