Sv: Märtha på tv i går
Jeg så bare slutten, og har ellers bare lest det som har stått i avisene.
Jeg er og blant dem som alltid har hatt sansen for ML, men jeg skulle og ønske at hun hadde fått (mer?) hjelp fra medierådgivere. Valla og Tønne-sammenligningen var uheldig, men ellers syns jeg hun er modig som tør stå frem med det hun tror på og til dels ånder for. Hun siterte mormoren sin, som sa at man ikke skal angre på det man har gjort, men det man ikke gjorde. Og hun har tydeligvis så stor tro på dette, og så lyst til å videreformidle denne herligheten, og da får hun få lov til å prøve seg på dette. Selv vet jeg så altfor lite om dette med engler, men kunne godt tenkt meg å visst mer. Det er liksom bare denne evindelige tiden som ikke strekker til.
Jeg syns ellers at ML, og f.eks Margit Sandemo er spennende innslag, med sine erfaringer på området "usynlige vesner" - og hvorfor være så bastant negativ til dette? Man kan jo ikke vite for sikkert hva som finnes "der ute" av engler og hjelpere? Jeg har en bror som en gang friklatret alene i et fjell. Han kom i den situasjonen at han ikke fant fotfeste, og han kjente at han ikke ville klare og holde seg oppe med bare henden mye lenger. Han var såpass høyt oppe at han visste at han ville slå seg igjel dersom han falt, og i fortvilelse ba han til Gud. Plutselig kjenner han noen som tar tak i foten hans og leder den til en liten utsikker(?) i fjellet, sånn at han får fotfeste, og han fikk kontroll over situasjonen. Han ble helt satt ut av dette i lang tid etterpå, og er overbevist over at Gud, eller en "hjelper" grep inn og reddet ham.
Jeg tror det er mye mellom himmel og jord som ikke kan sees, eller forklares, og jeg tror mange kanskje kan dra nytte av å tørre åpne seg for det alternative, for jeg føler at folk flest har et veldig A4-syn på livet som sådan.
|