|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gruffetråden #7
Det er veldig mye jeg irriterer meg over av skrivefeil og grammatikkfeil, selv om jeg forstår utmerket godt hva det menes. Når folk skriver "di", for eksempel, for pronomenet "de". Jeg skjønner jo hva di skriver, det vel uproblematisk å forstå i 100% av tilfellene. Men irriterer meg likevel.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 09-04-21 kl 11:00. |
|
|
|
|
#2 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Her er jeg nok veldig preget av jobben min, men jeg tenker at så lenge man forstår hva som menes, så er det greit. Selvfølgelig avhengig av sammenheng osv. men på forum mener jeg det bør være det. Jeg mener derimot ikke det samme når det gjelder dialektskriving.
|
|
|
#4 |
|
ctrl+z
|
Nemlig! Jeg ville fått utagerende magesår hvis jeg som norsklærer skulle latt meg irritere over alle mulige feil. Slurvefeil er en ting, men det finnes jo ganske mange småting som det slites med. Jeg har blitt rausere etter å ha blitt eksponert for en mengde elevtekster.
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|