|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: KorpstrådGammel korpser her også. Da jeg skulle begynne som aspirant hadde jeg kjempelyst til å spille fløyte, men akkurat det året hadde de ikke fløyteinstruktør så det ble klarinett i stedet. Spilte i korps til jeg var ferdig med videregående, men har gått glipp av turer og sånt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: KorpstrådJa, jeg har spilt i korps mange år. Ca.20 år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: KorpstrådJeg glemte jo å skrive at jeg - etter skolekorpskarrieren - har spilt både i studentorkester og i et bedriftskorps i tilsammen ca. 10 år. I studentorkesteret - et av de mest kjente på Sørlandet |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Korpstråd... And this one time, at bandcamp.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Trøtt
|
![]() Sv: Korpstråd
Det samme ble det på M2 og M3 på Ringebu!
Hihi, det hadde kanskje vært noe!
![]() |
#67 |
Superaktiv
Hvor: Skien
![]() ![]() |
![]() Sv: KorpstrådJeg spilte i korps fra jeg var ca.11-25 år. Spilte fløyte, og for min del var det store i tillegg til 1-.stemmen, å få spille pikkolo. Lettvint på 17/5, å bare kunne putte instrumentet i lomma. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
re:designer
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
WF: BNBE
![]() Sv: KorpstrådMin første kjæreste spilte trompet! Den kjekkeste i korpset! |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: KorpstrådJeg har også spilt i korsp. Begynte på althorn og gikk siden over til å spille walthorn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Hertuginne
|
Det var slike korps som skremte vannet av oss i det skolekorpset jeg spilte i. Vi var en 25-30 stk og var ute og marsjerte 1-2 ganger før 17. mai og det holdt i massevis for å klare seg i barne- og borgertoget. Men når vi kom på stevner så slet vi litt mer, for da hadde vi en tendens til å havne midt i mellom to slike drillkorps, som var omtrent dobbelt så mange som oss og som marsjerte ti ganger bedre enn oss.
![]() |
#72 |
Har ingen tittel
![]() Sv: KorpstrådJeg husker godt vi stod stramt stilt opp i sorte ulluniformer i heten i Østerrike en gang i juni et år, og dirigenten helte ut en beslaglagt flaske vodka på den glovarme asfalten for å statuere et her-i-korpset-drikker-vi-ikke-eksempel. Stakkars de som hadde samlet sammen penger og klart å kjøpe flaska, som så for seg litt smugdrikking på rommet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Har ingen tittel
Ja - det er helt umulig. Og mannen min eier ikke taktfølelse, så jeg nekter å danse med ham. Det går ikke an å danse i utakt når man har gått i skolekorps i ørten år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Epikur
|
![]() Sv: KorpstrådJeg spilte i korps fra jeg var 9 til jeg var 24. Fantastiske tider! Jeg spilte fløyte og pikkolo og var temmelig god.
![]() |
#76 |
Epikur
|
![]() Sv: KorpstrådDa jeg begynte på musikklinja, oppdaget jeg at de som hadde hatt timer på musikkskole ofte lå langt under nivået på dem som hadde spilt i korps. Vi spilte tross al mange flere timer enn dem pr. uke i tillegg til øving. Som tolv-femtenåring hadde jeg tretimers korpsøving hver uke, pluss gruppeøvelser på 1-2 timer pr uke, pluss at jeg selv var instruktør for ferskingene 1-2 timer pr uke, pluss at jeg selv øvde et par timer om dagen, i tillegg hospiterte jeg i janitsjarkorpset, spilte i kretskorps og tok spilletimer på konservatoriet en gang i mnd. Jeg var klart bedre enn de som hadde en time i uka på musikkskolen. I tillegg var jeg mye bedre i samspill, i likhet med mine korps- og orkesterrutinerte klassekamerater. Jeg spilte sammen med pianister feks, som stoppet opp når de spilte feil og gikk tilbake...
![]() |
#77 |
Ferdig!
![]() Sv: KorpstrådEr det noen som fortsatt spiller? |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
intro
|
Det er dessverre veldig sjelden her i gården. Mannen (den tidligere gardefløytisten
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|