Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?
Mildrid - jeg tror nok at både lærer- og sykepleierlønnsnivået er der det er fordi det er så himla mange av oss at. Og at det i hovedsak forhandles felleslønn fordi det er en haug av stillinger som består stort sett av det samme - man skal undervise i gitte fag innenfor gitte alderstrinn - eller utøve sykepleie til en gitt pasientgruppe i en gitt avdeling på sykehus eller i kommunehelsetjenestene. Veldig mange har samme stillingsinstruks.
Lagt til: Og dessuten synes jeg faktisk at det må være greit at man diskuterer lærere og læreres lønn i en tråd som handler om hvorvidt lærerne kommer til å streike om en ukes tid, eller ikke. Faktisk også hvis man ikke er lærer.
jeg kan love alle at det ikke bare er lærere som kan oppleve at jobben deres og yrket deres diskuteres av folk som ikke selv er lærere. mvh sykepleier
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|