|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?Det er ingen som holder lærerne ansvarlig for streiken, men det må jo være lov å kommentere at det ikke er en populær streik for de som påvirkes. Men arbeidsgiver og lærernes organisasjoner er jo sammen ansvarlige for at de ikke blir enige.
|
|
|
|
#2 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?
det er ikke bare lærerne som streiker. Og har du sett tilbudet som er gitt? det er lekket i media.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#3 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Helt uenig, når arbeidsgiver kommer med skambud og ikke viser noe vilje til å komme oss i møte. Tilbudet er så latterlig dårlig at arbeidstakerorganisasjonen ikke har annet valg enn å gå til streik. Så her ligger ansvaret ene og alene hos KS.
|
|
|
#4 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Dette er jeg helt enig i. Jeg tror det spekuleres i at pandemilojalitet.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#6 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Husker ikke tallet (2,8?), men det ville gitt reallønnsnedgang igjen. Vi har hatt en reallønnsnedgang på over 50000 siden KS overtok lærerne fra Staten.
|
|
|
#7 |
|
Fartsfantom
|
Tallet var 2,8, men Unio ønsket over 3-tallet leste jeg en plass for at vi skulle ta igjen det tapte. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Jeg syns 2,8 er et kjempegodt tilbud , kanskje spesielt sett i lys av at vi selv har hatt 0 oppgjør de siste 8 årene i min bedrift. Kun individuell lønnsglidning i samme periode. Som jeg jo har lest at de fleste lærere ikke ønsker å ha.
|
|
|
|
#9 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jepp. Forbundene godtok et ganske dårlig oppgjør i fjor fordi de skulle være lojale mot frontfaget. men så viste det seg at frontfaget slett ikke var lojal mot frontfaget, og endte opp med en lønnsøkning på 3, 4 %, tror jeg det var.
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|