|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?
Husker ikke tallet (2,8?), men det ville gitt reallønnsnedgang igjen. Vi har hatt en reallønnsnedgang på over 50000 siden KS overtok lærerne fra Staten.
|
|
|
#3 |
|
Fartsfantom
|
Tallet var 2,8, men Unio ønsket over 3-tallet leste jeg en plass for at vi skulle ta igjen det tapte. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Jeg syns 2,8 er et kjempegodt tilbud , kanskje spesielt sett i lys av at vi selv har hatt 0 oppgjør de siste 8 årene i min bedrift. Kun individuell lønnsglidning i samme periode. Som jeg jo har lest at de fleste lærere ikke ønsker å ha.
|
|
|
|
#5 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Ok. Men det er egentlig ganske irrelevant hva du tjener, og jeg synes det er rart at du synes det er bra hvis du ikke kjenner forhistorien.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Jeg har ingen problemer med å skjønne at dette er provoserende i konteksten lønnsoppgjør i forhold til andre. Men det hjelper ikke for elevene.
|
|
|
|
#7 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Nei, det har jeg heller ikke sagt. det var du som brukte andres lønnsutvikling som argument.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jepp. Forbundene godtok et ganske dårlig oppgjør i fjor fordi de skulle være lojale mot frontfaget. men så viste det seg at frontfaget slett ikke var lojal mot frontfaget, og endte opp med en lønnsøkning på 3, 4 %, tror jeg det var.
|
|
|
|
|
#9 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Det samme gjelder for Akademikerne på min gamle arbeidsplass. Vi sa ja til elendige 1,7 % eller noe, grunnet vanskelig år osv. Utrolig surt at det da blir helt annet for frontfag.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|