Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Baneheiasaken etter snart 20 år

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-21, 10:14   #1
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Baneheiasaken etter snart 20 år

Jeg fatter ikke at folk ser slike bestilte «dokumentarer» og plutselig tror på at folk er fengslet urettmessig. Det være seg Baneheia eller Making a murder. Hva skjer med den kritiske sansen med en gang noen kaller noe «dokumentar»?!

Gammel 03-06-21, 10:22   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Einhyrningur, her.

Jeg fatter ikke at folk ser slike bestilte «dokumentarer» og plutselig tror på at folk er fengslet urettmessig. Det være seg Baneheia eller Making a murder. Hva skjer med den kritiske sansen med en gang noen kaller noe «dokumentar»?!

Veldig enig. Det er null problem å lage en dokumentar som får hva som helst til å virke troverdig, det handler kun om hva man velger å inkludere og hva man ekskluderer.

Jeg har ingen formening om hvorvidt han er skyldig eller uskyldig i det han er dømt for, men jeg skulle ønske media kunne droppe å vise bilder av at han spiser kake med faren sin. Jeg skjønner at det for dem er stort at han kommer hjem, uavhengig av skyld, men det har virkelig ikke allmenn interesse og av hensyn til de pårørende etter drapene og alle andre som er ofre for hans adferd, synes jeg det er veldig ugreit. Han sier selv han skal ligge lavt, men å bli fotografert mens man feirer at man er sluppet fri og få det trykket i riksdekkende media er det totalt motsatte.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-21, 10:30   #3
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg har ingen formening om hvorvidt han er skyldig eller uskyldig i det han er dømt for, men jeg skulle ønske media kunne droppe å vise bilder av at han spiser kake med faren sin. Jeg skjønner at det for dem er stort at han kommer hjem, uavhengig av skyld, men det har virkelig ikke allmenn interesse og av hensyn til de pårørende etter drapene og alle andre som er ofre for hans adferd, synes jeg det er veldig ugreit. Han sier selv han skal ligge lavt, men å bli fotografert mens man feirer at man er sluppet fri og få det trykket i riksdekkende media er det totalt motsatte.

Veldig enig. Dette bildet er jo sluppet løs av VK og hans gjeng. Hvorfor i all verden?

Gammel 03-06-21, 11:30   #4
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Enig! Her skulle jeg ønske media var sitt ansvar bevisst.

Gammel 03-06-21, 11:35   #5
Galathea

Galathea sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Forstod det som at det var en sentral person i støttegruppa som hadde tatt bildet og delt det med media? Jeg fatter ikke at man tror at et slikt bilde i offentligheten vil bidra til støtte, hadde det ikke vært bedre om han lå lavt som de sier han skal gjøre, selvfølgelig feirer han at han er ute, men vi trenger vel ikke se bilde av det på Dagsrevyen?

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-21, 13:06   #6
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Galathea, her.

Forstod det som at det var en sentral person i støttegruppa som hadde tatt bildet og delt det med media? Jeg fatter ikke at man tror at et slikt bilde i offentligheten vil bidra til støtte, hadde det ikke vært bedre om han lå lavt som de sier han skal gjøre, selvfølgelig feirer han at han er ute, men vi trenger vel ikke se bilde av det på Dagsrevyen?

Enig. Det blir en ekstra belastning for de pårørende, dette.

Gammel 03-06-21, 15:21   #7
Galathea

Galathea sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Enig. Det blir en ekstra belastning for de pårørende, dette.

Ja, og det kan vel ikke bidra til mer støtte for VK heller? Dårlig for alle parter, men man får kanskje veldig godt betalt for et tips med bilde til media, kan det ligge der?

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-21, 15:22   #8
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Galathea, her.

Ja, og det kan vel ikke bidra til mer støtte for VK heller? Dårlig for alle parter, men man får kanskje veldig godt betalt for et tips med bilde til media, kan det ligge der?

Ikke sikkert det var avtalt med familien, tenkte jeg.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:22.