|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hus vs leilighetDe tre siste boligene vi har kjøpt har vært nybygg som har vært ferdig 1,5-3 år etter at vi har kjøpt. Da får man være med på noe av utformingen (selv om det koster en del penger å få ting gjort). Det er godt å flytte inn i noe helt nytt, og nye boliger har ofte ganske praktiske løsninger. Det er ikke mye plass som forsvinner bort i tull i vårt nybygde rekkehus nå.
![]() |
![]() |
#22 |
Off the map.
|
![]() Sv: Hus vs leilighet
Ja, det er sant. Han her har gjort noen tilvalg. Oppgradert det badet som bare de som bor der ser. Satt inn en kjøkkenøy. Ellers går det nok an å få nye fronter på kjøkkenet, men tror det får være OK. Det blir nok å investere i skikkelige garderober, og finne ut hvor mannen kan ha et fungerende kontor. Skal på visning i kveld. Men den har vært til salgs i ett år nå, så vi tenker å by 10% under prisantydning (gitt at vi fortsatt er interesserte etter å ha sett den.)
![]() |
#23 |
ej ikke møjkets heije
|
Vi har hage; les: bakgård.
![]() |
![]() |
#24 |
Off the map.
|
![]() Sv: Hus vs leilighetMegler har sett på huset vårt og hams tanker om hva det er verdt er en million høyere enn hva jeg har tenkt. Men vi har ingen garanti, og må ta høyde for Worse case før vi legger inn bud.
![]() |
#25 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Hus vs leilighetVi har akkurat flyttet fra rekkehus til leilighet. Planen var opprinnelig å vente et par år til, til 2003- modellen flytter hjemmefra, men omlegging av kollektivtilbudet der vi bodde fremskyndet det, for å si det sånn ...
![]() |
#26 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Hus vs leilighetNår ungene er godt etablert, om 10-15 års tid kan vi ta en vurdering. Hvis alle bor i søndagskaffebesøkavstand sånn at et gjesterom er nok, kan vi tenke tanken. Kanskje.
![]() |
#27 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme er det her; får lite leilighet for det jeg får for huset. Huset er verdt ca 4 mill. Får bare en leilighet med 2 soverom da og ikke noe særlig nytt.
![]() |
#28 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hus vs leilighetVi kommer sikkert til å flytte i leilighet en gang, men så lenge vi har hunden er det ikke aktuelt. Under denne pandemien har vi satt ekstra stor pris på å ha ett mål tomt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Off the map.
|
![]() Sv: Hus vs leilighetHunden setter pris på Hagen hos oss også, men ingen av oss er glad i hagearbeid eller vedlikeholdsarbeid. Men ja, vi må betale mellom 1-2millioner mer enn vårt hus, litt avhengig av hva huset går for. Men da får vi en stor og god leilighet med plass til nesten alt og alle.
![]() |
#30 |
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hus vs leilighetDet er drømmen min. Mindre å vaske på. Mindre og vedlikeholde og generelt lettere enn å ha hus :hjerter. Spennende prosjekt
![]() |
#31 |
I farta ...
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hus vs leilighetJeg tror det blir lenge til jeg flytter i leilighet, men det kan jo tenkes jeg tenker i retning av rekkehus eller kjedet enebolig eller noe sånt etter hvert. Eldste flytter vel ut om et år eller så, mellomste har tre år på vgs før det blir aktuelt og minstemor blir sikkert boende i hvert fall sju år til. Det er uaktuelt å flytte noe sted før mellomste er ute i hvert fall. Men både jeg og minstemor er veldig glade i huset vårt, beliggenheten og ikke minst hagen. Jeg synes ikke hage er stress, tvert i mot elsker jeg å pusle i den. Jeg klarer ikke å se for meg å ikke har en liten hageflekk å gå ut på, men den behøver ikke være kjempestor. Og når alle kidza er ute ser jeg ikke bort i fra at huset vil føles vel stort for bare meg. Sist redigert av Tuddelu : 13-06-21 kl 22:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Off the map.
|
![]() Sv: Hus vs leilighetVi har lagt inn bud i dag, 10% under prisantydning (og den lå ute til mer før) så nå byr vi det de betalte for den for ca 3 år siden.
![]() |
#33 |
![]() Sv: Hus vs leilighetTvi tvi!
![]() |
#35 |
Off the map.
|
Vi ga dem til i morgen. Mulig vi ikke hadde trengt det. Men vi gambler på at det ikke kommer inn flere bud, og vi er forberedt på å gå litt opp, men håper å slippe å gå så mye opp.
![]() |
#36 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hus vs leilighetLykke til |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
![]() Sv: Hus vs leilighetHvordan gikk det?
![]() |
#38 |
Off the map.
|
Oppdatering. Det blir flytting, men ikke til denne leiligheten. De ville ikke selge ril den prisen vi ville ha. Så har kjøpt en «fuglekasse» av en enebolig med 20 kvm plen og stor takterrasse. Er da 2-3 millioner billigere enn vårt hus. Så np jobber vi som gærne for å få gjort det visningslokaler til over ferien.
![]() |
#39 |
![]() Sv: Hus vs leilighetGratulerer!
![]() |
#40 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hus vs leilighetGratulerer |