|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken luksusmat synes du er oppskrytt?foie gras har jeg smakt, og syntes det smakte helt nydelig, men det vokser likevel i munnen med tanke på produksjonsmetoden. Så jeg spiser det ikke, jeg får det bare ikke til. Har bilder i hodet jeg ikke får bort. Forbasket at det skulle smake så godt bare
|
|
|
#2 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Hvilken luksusmat synes du er oppskrytt?Sushi spiser jeg ikke, ikke snegler heller. Begge deler er prøvd og det blir med det. Sneglene smakte jo egentlig ikke så ille, men jeg greide ikke komme over hva det var jeg spiste. Rett og slett.
|
|
|
#3 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hvilken luksusmat synes du er oppskrytt?
Synes det smakte leverpostei jeg!
|
|
|
#4 |
|
Introvert textrovert
|
Det er nydelig godt! Men jeg har ikke spist det siden man ble opplyst.
|
|
|
#5 |
|
Shake it out!
|
Jeg har vært på fabrikk hvor de lager folie gras, og etter å ha sett gryta det kokes i (kombinasjon med kunnskap om de stakkars gjessene….) der hjelper ikke om det smaker nyyyydelig. Også vært på østersfarm og smakt østers rett fra sjøen, spylt ned med dårlig, fransk vin (den studieturen var fin altså.
|
|
|
#6 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Jeg hadde gitt blanke i gryta hvis det bare var mulig å framstille det uten å torturere gjess.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 20-06-21 kl 14:23. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Hvilken luksusmat synes du er oppskrytt?Jeg liker ikke fisk og sjømat, så østers er ikke absolutt ikke greia for meg. Jeg tvinger meg selv til å innimellom spise fisk for å være prektig og flink, men der går også grensen. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Hvilken luksusmat synes du er oppskrytt?Jeg kunne spist et stort stykke hvit fisk til middag resten av livet, tror jeg. Gjerne pannestekt. Det meste av hvit fisk har en smak og ikke minst konsistens som ingen kjøttstykker kan slå. Hvit fisk smelter på tunga. (Mannen min et dessverre ikke enig, men jeg har etter mange år skjønt at han tygger fisken. Da blir det jo tyggis til slutt. For at den skal flake seg og smelte må man bare presse den litt mellom tungen og ganen. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvilken luksusmat synes du er oppskrytt?Åh, helt enig, Hyacinth!
|
|
|
|
#10 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Tenk deg et stort pannestekt torskestykke med god stekeskorpe, gjerne med soyasmør og kanskje litt kapers, og så en deilig tomatsalat ved siden av. Lykke! |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|