Sv: Spinnåff: hvilken mat skulle du ønske du likte?
Lutefisk. Fordi det er selskapsmat, det inviteres til rene lutefisklag, og da er det jo superteit å gå, hvis man ikke like det. Fordi det er tradisjonsmat, og jeg vil være en tradisjonsbærer. Fordi de som liker det er så utrolig entusiastiske, så da må det jo være skikkelig godt også, en opplevelse jeg går glipp av, som andre får, og jeg liker ikke å gå glipp av ting. Og ikke minst irriterer det meg fordi jeg er En Som Liker Alt, inkludert alt av sær mat, så det er i strid med mitt image. Nå har jeg kommet så langt at jeg fint kan spise det, og greier å bli mett under et lutefisklag (masse godt tilbehør, godt selskap og mengder med akevitt hjelper), men den store opplevelsen uteblir. 
Fancy drinker, fordi det er så stas. På venninneturer til europeiske byer går vi av og til på drit stilige og hippe barer i høye etasjer, og de andre kjøper fantastiske, fargerike drinker som ser så kule ut, og synes det er kjempestas, mens jeg alltid ender opp med et glass vin eller en øl.
Sånn trendy te i fine bokser, kusmi etc, fordi det ser så fristende og koselig ut, lukter så godt, og pakkene er så dekorative. Og chai latte og den slags. Jeg liker stort sett bare svart te uten annen smakstilsetning.
De ytterst få andre tingene jeg ikke liker, stort sett ting med svært intense, syntetiske søtsmaker, som Fun-saft o.l. og energidrikker, og desserter som gele, puddinger og fromasjer, og annet med den type konsistens, føler jeg ikke er noe tap.
Sist redigert av My : 19-06-21 kl 11:06.
|