|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Transkjønnede og idrett
Jeg tror den kan bli det, ja.
|
|
|
#6 |
|
Yes, we can!!
|
Jeg trodde jeg hadde skrevet det allerede, men hvis vi nå skal være der:
|
|
|
#7 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Spørs hva du mener med «kvinne». Skillet mellom kvinner og menn i idretten er oftest fordi de to kjønnene biologisk har en ulik sammensetning av hormoner, muskler, fett osv., og i en slik sammenheng vil en transkvinne ikke være «kvinne». Fordi sett opp mot en biologisk kvinne har de blitt født med og utviklet kroppssammensetningen på en annen måte, som gjør at de ikke konkurrerer på like premisser i mange idretter. I den sammenhengen - nei, en transkvinne er ikke en kvinne. Den «fordelen» man får ved å fødes med guttekropp har fått vedvarer selv om de med medikamenter senker testosteronnivå og øker østrogennivå. Det er ikke noe som endres ut fra hva man føler og opplever. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Shake it out!
|
Sv: Transkjønnede og idretthttps://www.nrk.no/sport/18-aringene...kle-1.15597214
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|