Sv: Holisme - til informasjon
Opprinnelig lagt inn av esme, her.
Hehehe, akupunktur og kiropraktikk har blitt godkjent av trygdevesenet som en politisk beslutning. Det er nå ikke akkurat blitt en del av skolemedisin da.
Jeg lurer på en ting helt oppriktig: mener du at det overhodet ikke skal være noe som helst dokumentasjon på at noe funker før man skal få offentlige helsekroner for å praktisere?
Synes du f.eks at kristne tungetalere skal få penger av det offentlige for fjernhealing eller forbønn?
Nei - jeg mener at det bør brukes offentlige helsekroner på FORSKNING, nettopp for å finne ut hva som fungerer og ikke.
Det som fungerer kan da innlemmes i det ordinære helsevesenet til glede for alle - også deg.
Jeg synes ikke kristne tungetalere skal få penger av det offentlige for fjernhealing eller forbønn.
( Med mindre noen kan dokumentere at det virker - men i så tilfelle blir nok jeg like overrasket som deg, esme.)