Sv: Hva serverer du til sommergjester?
Opprinnelig lagt inn av Myria, her.
Slike besøk blir mye lettere hvis man fordeler arbeidet litt. Det innebærer ofte en del kjøkkentjeneste for vertskapet (og kanskje særlig kvinnen i forholdet?) og det er helt lov å spørre gjester om de kan lage noen av måltidene i løpet av tiden de er der. Det kan jo ikke være slik at gjester bor hos dere så lenge og forventer at det skal være som et hotell hvor de får alt servert og ordnet uten å løfte en finger selv.
De som var hos oss I 11 dager var ikke på "helpensjon" altså, vi har en tom leilighet så de lagde en del mat sjøl etterhvert De kom med fly og syns det er lettvint å reise med kun håndbagasje. Lettvint for dem. Jeg låner gjerne bort litt solkrem og plaster altså, men da må jeg jo reise meg og hente det da, når jeg for en gangs skyld har satt meg nedpå. Og når jeg har henta plaster så må jeg gå en ny tur og hente pyrisept, for sår, uansett hvor små de er, må jo renses! Den nest siste dagen var det bare såvidt jeg klarte å holde maska, da svoger, som kom hit med sine 3 barn, for å treffe svigerinne m fam som var på besøk hos oss, spurte meg om hver eneste ting han pakka ned i bagen da han skulle hjem: er dette vår badebukse, svømmebriller osv ( ungene hadde bada). 
Godt å få blåst ut litt! Neste år blir det definitivt en forventningsavklaring.
Sist redigert av Galathea : 10-08-21 kl 20:43.
|