|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
heimføing
|
Sv: Hvor ofte renser dere bunaden?Såe... dere lar bunader henge? De blir ikke "dradd nedover" av langvarig henging? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor ofte renser dere bunaden?
Min henger i hemper som er sydd i skjørtet.
|
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Min bunad er foret med fast lin i vesten og kan derfor fint henge etter den. Det er en sunnmørsbunad i ganske tynn ull, så den strekker seg ikke. Bunader er veldig mye forskjellig, så det er ingen fasit for hva de tåler.
|
|
|
#4 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Min bunad er vest og stakk og serk og skjorte og silkesjal. Stakken veier flere kilo og har spesialsydde hemper den kan henges i - de fordeler vekten jevnt, på en måte. Serken/underskjørtet er i bomull og ganske lett, det heger i en løkke i snoren jeg strammer i livet med Selve livet er brokade foret med lin, det henger på henger. SKjorta ligger i spesialsydd pose, Silkesjalet ruller jeg inn et rent liinhåndkle og så henges/legges alt i bunadposen.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|