Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?
Opprinnelig lagt inn av apan, her.
Om det ikke er folk, synes jeg som sagt barnehagen skal stenge. Men man skal ikke legge ansvaret på foreldre som ender med å føle som HI.
Usikker på hva du mener med en klasse i karantene til jul. De er jo unntatt karanteneplikt, det er jo det du klager på?
At ikke egne barn skal være på fritidsaktiviteter når foreldre er i fritidskarantene, må være noe lokalt?
Ja der ordla jeg meg feil: de er vel ikke i karantene seff, men bringer jo smitte videre. Og det er kjipt for familiene.
Det skal utrolig mye til for at bhg stenger, hos oss nå var det fordi alle ansatte var i karantene, ellers er vi åpne, det betyr f eks overtid og at vi bare går yrtervakter, hente og levere egne barn går ikke. Eller at folk kommer på jibb for å stenge eller åpne. Ellers drifter vi med 1 fast ansatt på jobb, eller en kjent vikar. Men det er jo ikke greit. Ikke for barna, ikke for tilbudet. Men vi som jobber ser konsekvensene. Og det er nå: ekstremt sykefravær og at folk slutter. Vi har allerede mistet en svært dreven pedagog. Det blir en negativ spiral. I tillegg til lite smittevern da. Vi hostes, nyses på, oppkast, feber er vanlig. Fører igjen til enormt sykefravær.
Jeg får ikke lov å jobbe lenger pga manglende smittevern.
|