Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hodeplagg til bunad for hårløse

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-22, 23:53   #19
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hodeplagg til bunad for hårløse

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Her har de mye forskjellig. Om det passer til bunad vet jeg ikka da.
https://www.haarbutikken.no/categories/hodeplagg

Jeg har mange luer og greier derfra, kjøpte en del til innebruk da jeg barberte håret med én gang. Men synes ingen av dem passer til bunaden, nei. De er kule til hverdags, men ikke fest-fine.

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Finner du noe på Tyrihans, så send meg en melding, så kan du få kjøpt det via min systue til innkjøpspris (som er ca det halve av prisen i nettbutikken). Jeg forhandler Tyrihans-produktene.

Ellers er det selvsagt også mulig å sy et skaut i den størrelsen du vil ha. Stoffutvalget er enormt, så om dette er aktuelt, kan du gjerne si litt om fargereferansen. Jeg syr gjerne, null problem.

Tusen takk, det er hyggelig av deg! Jeg sier i fra om det blir aktuelt, og ender du opp med å sy noe, betaler jeg for stoff og jobb på forhånd. Pluss ekstra, for da må du hjelpe meg å finne ut hva som passer, jeg har null peiling.

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Jeg har et silketørkle du kan få låne, om det er stort nok.

Ellers er det masse fin inspo her: https://snl.no/.taxonomy/4951

Jeg elsker tulleplagg, dustepannelin og førkjeklut, selv om det kanskje ikke var akkurat dette du lette etter.

Men der var det jo ingen bilder, og google har heller ingen. Hjelper ikke da. Men tipper førkjeklut var det sjefen min sendte bilde av i dag, hun har i hvert fall et svært morsomt hodeplagg til sin Hardangerbunad.

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeppsi, jeg har brukt det ubrukelige sjalet på hodet siden min eldste datters konfirmasjon i det herrens år 2003.
Jeg har brukt det på ulike måter, men liker aller best å ta midten på den delen som skal ligge øverst i nakken over pannen, og enten knyte endene foran eller feste de bak med en sølje.
Jeg synes det er skikkelig tøftog kult, og gjør at jeg faktisk orker å bruke sjalet.

Oioi, jeg hadde blitt veldig glad om jeg kunne få se bilder, for dette er jo det absolutt enkleste! Jeg synes det sjalet er upraktisk selv. Og skulle bunadspolitiet mene noe om det, er det ikke noe problem for meg å spørre dem om de mener at folk med kreft skal slutte å bruke bunaden sin. Det er kanskje upraktisk å sende bilder på pm, det har jeg aldri prøvd, så om du f.eks. heller vil ha kontakt på messenger eller epost, hadde jeg blitt veldig glad. Bilder vil være til stor hjelp, for jeg skjønner ingen ting av forklaringen din. Klarer ikke forestille meg hva du mener.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:24.