|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
heimføing
|
Sv: KøbenhavnBodde på et Cab-inn hotell sist vi var i København. Savnet aircondition! Heldigvis hadde vi stort (til Cabinn å være) rom med balkong, litt opp i etasjene, så vi kunne sove med verandadøra åpen. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: KøbenhavnMange av spisestedene i tivoli tilbyr resvasjon av bord. Kan være lurt hvis man vil et spesielt sted. Det kan også sjekkes der og da for å få et inntrykk av hvor det kan være plasser, det kan være ventetid på de mest populære stedene. Midt på dagen er det gjerne mye kø i forlystelsene uansett, så man kan fint bruke tid på å sitte ned og spise noe mer enn en pølse.
|
|
|
#24 |
|
I mål
|
Sv: KøbenhavnVi pleier ta en runde med kanalbåt fra Nyhavn, og selv om det er en turistgreie synes jeg det er gøy og fin måte å se litt mer på med barn. Forrige gang tok vi toget ut til akvariet, og det er fint dersom det er veldig dårlig vær en dag. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: KøbenhavnJeg var i København for mange år siden sammen med en venninne, da tok vi sånne hop on hop of buss og båt. Jeg har i allefall lyst på en båttur.
|
|
|
|
#29 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: KøbenhavnVi har bestillt lunsj på Marchal og omvisning på Amalieborg. Kanskje Ikkje så spennende for tenåringer.
|
|
|
|
#30 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: København
Vi synes båttur var fint. Fikk sett masse på den måten.
|
|
|
#31 |
|
Legobutikk på Strøget og flere andre spennende butikker der. Mye issteder også.
|
|
|
#33 |
|
Tittel og tittel....
|
Is frister nok, lego gjør nok ikke det. Han er ikke noe butikkmenneske om han ikke skal ha noe.
|
|
|
|
#34 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: KøbenhavnHar hatt barn med på kanalbåt-tur, det gikk typ 10 min, og så var resten av turen en lidelse. Så vet ikke om jeg anbefaler det for alle. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Vi er 4 familiemedlemmer med ganske forskjellige ferieønsker. Så jeg har lært meg at vi snakker sammen om hva vi vil ha ut av ferien, og at alle skal få noen av sine ønsker oppfylt. Det innebærer også at man må være med på noen aktiviteter som ikke er sååååå gøy, men som man holder ut fordi det er viktig for noen andre. Og man gjør det uten å sutre.
|
|
|
|
#36 |
|
Sv: KøbenhavnAkkurat, Tjorven. Alle må velge litt og tåle å være med på andre ting også.
|
|
|
#37 |
|
Tittel og tittel....
|
Det er jeg absolutt enig i, men jeg er ikke sikker på at han kommer til å velge noe. Men vi får se hvordan det blir, med han vet man aldri.
|
|
|
|
#38 |
|
Og alderen er heller ikke lett.
|
|
|
#39 |
|
Tittel og tittel....
|
Det er den ikke. I tillegg er han en gutt jeg ikke har opplevd maken til, og det har han alltid vært, jeg har jobbet med unger i 30 år så jeg har sett det meste, Men jeg har ikke opplevd en unge som han. Han er en flott gutt, men han har noen særtrekk som jeg ikke skjønner noe av.
|
|
|
|
#40 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: KøbenhavnNå foreslår jeg bare vilt. Kanskje det å komme opp i tårn kan være noe? Man kan komme i toppen av Marmorkirken, bare turen opp og den litt skumle verandaen på toppen (skummel for meg) kan være noe. Man kan også komme opp i spiret på Vor Frælsers Kirke. Her går du sogar utenpå kirkespiret.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|