Sv: Å tørke klær ute på helligdager?
Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.
Neineinei, hvis kristne skal ha flere fridager enn oss andre, da taper jeg jo alle røde dager utenom 1. og 17. mai. Så det må være som det er, syns jeg.
I USA har de jo ikke religiøse fridager, men likevel en haug med fridager spredd ut gjennom året, alle plassert i forbindelse med helger. Ganske genialt egentlig. 
Jeg synes fremdeles man skal kunne gjøre ikke-støyende arbeid og henge ut klesvask på helligdager når det ikke er i strid med egen religion. Fridagene har staten bestemt, på samme måte som de har bestemt at man ikke skal bråke på nevnte helligdager «du kan få fri, men da skal du ta deg fri».
Om jeg maler huset eller luker i bed eller tørker klær på en søndag får naboen leve med det. Klippe plen og annet bråket arbeid må jeg gjøre på kveldstid eller i helger. Og da forsøker jeg å gjøre det på lørdager eller i verste fall etter kirketid på søndager (om plenen er lang og det har regnet hele uka). Plenklipp på søndager skjer omtrent en gang hver skuddår da. Men om naboen synes jeg er respektløs om jeg luker i hagen på en helligdag, så mener jeg helt ærlig at det er hens problem.