Sv: Dagens russefeiring og ekskludering
Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.
Nå er det to år til det er aktuelt her, og vi har nok en jeg ikke er sikker på om har interesse av russetiden i det hele tatt. Men i følge ham er stemningen avslappet på by-skolen han går på. Det kan skyldes at han er så avslappet selv at han aldri hadde fått med seg noe annet, eller at bor for langt unna til å bry seg.
Litt samme situasjon her, hvor det også er to år til. Snakket litt om det for en liten stund siden, for det skrives jo så mye og jeg blir litt bekymret. Det var jo ingen bombe at min datter ikke er superopptatt av russetid, og hadde det vist seg at hun var i full gang med planleggingen allerede nå hadde det vært tidenes karakterbrist. Men prøvde å høre litt om hvordan det var generelt, i klassen og på skolen. Hun er også der at hun trolig ikke ville fått det med seg om det foregikk russegruppeinndeling rett foran nesa på henne, men i følge henne er det ikke noe særlig fokus på det i hennes klasse, og så vidt hun visste var det ingen der som hadde begynt å etablere russegrupper. Muligens i noen av de andre klassene på første trinn, men i alle fall ikke noe som preger min datters hverdag så langt.
Slik hun er anlagt så er jeg jo litt urolig for at hun skal komme til seg selv og plutselig finne ut at det er lurt å være med på en russegruppe alt for sent, når alle andre er etablert. Men hun har i alle fall noen gode venner som trolig har samme forhold til dette som henne, slik at hvis de fortsetter å gå sammen så blir det neppe noe stort problem. På skolen hun går på virker det som om det er rom for veldig mye forskjellig, det er et fargerikt og mangfoldig miljø. Og russebusser/rulling driver de ikke med her. Men vanlig med russecamp i skogen.
Sist redigert av My : 10-05-22 kl 13:28.
|