|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dagens russefeiring og ekskludering
At ungdom kanskje ikke skjønner rekkevidden av handlingene sine må man kanskje regne med, men jeg forventer mer av mennesker som har levd en stund.
|
|
|
#2 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du må jo ikke tro at noen tenker at dette er en god ide, for det er jo helt forkastelig. Det foregår nok derimot ikke overalt, heldigvis. Jeg kan ikke svare for hvor mange det er, men har i alle fall ikke hørt om det her, og jeg har to ganske ferske russ og kjenner miljøet.
|
|
|
#3 |
|
villende
|
Dette er jeg helt enig i. Å gjøre dette til en debatt om russetid tenker jeg er helt feil. Ungdommer som velger å ekskludere andre ungdommer gjennom et helt videregåendeløp, og hvor forutsetningen for å bli inkludert i et fellesskap er at man får plass på en buss, handler jo om mentaliteten til disse ungdommene. I det de får mulighet til å velge selv, uten reell innblanding fra foreldre, så velger de ekskludering. Da er det verdisettet det må gjøres noe med. Russefeiringen er bare symptomet. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|