Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #11

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-22, 01:23   #1
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Jeg gruffer over tydelige green screen i serier og filmer
Akkurat nå My brilliant friend (Hbo).

Gammel 17-06-22, 07:29   #2
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Jeg gruffer over tydelige green screen i serier og filmer
Akkurat nå My brilliant friend (Hbo).

Hmm, jeg aner ikkr hva green screen er. Har du en enkel forklaring?
Jeg har fortsatt tykk og sår hals og litt mer feber enn i går, nesten 39°c. Jeg har gledet meg til å spise ute med Helten, Broder'n og samboern før de drar på ferien sin.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 17-06-22, 08:12   #3
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Hmm, jeg aner ikkr hva green screen er. Har du en enkel forklaring?
Jeg har fortsatt tykk og sår hals og litt mer feber enn i går, nesten 39°c. Jeg har gledet meg til å spise ute med Helten, Broder'n og samboern før de drar på ferien sin.

Det er når scenen spilles inn foran en grønn skjerm, slik at man kan klippe inn en hvilken som helst bakgrunn. Det vil si, i praksis, at skuespillerne befinner seg i et studio, og ikke der det skal forestille at de er.

Mulig i dette tilfellet (har ikke sett siste sesong) at det har med tidskoloritt å gjøre? At stedet de oppholder seg er for preget av nåtiden, slik at de må jukse det til for å få det til å se ut som den tiden handlingen foregår i?

Gammel 17-06-22, 08:16   #4
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Takk for forklaringen My. Så det er green screen det heter.

Strå er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:21.