|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Transfobiske meninger i kvinneidrett?Jeg tenker at denne debatten må handle om hva som biologisk og medisinsk er et fortrinn og ikke bare hva folk tror eller mener. Det er vel det jeg syns mangler, det er mye spekulasjoner og lite faktisk forskning. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Transfobiske meninger i kvinneidrett?
Her er jeg også, selv om mange sikkert synes dette blir for lite nyansert. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Leser
|
Jeg synes å tenke slik åpner for en rekke med diskusjoner. Det er store variasjoner i hva som feks er normalt testosteronnivå hos kvinner. Caster Semenya er jo en "biologisk kvinne" hvis man tenker at det er det å være født med kvinnelige genitalier er det som gjør en "kvinnelig"
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
Jeg sier ikke at det er kvinnelige kjønnsorgan som er det avgjørende. Sannsynligvis er det også forskjell på transkvinner som aldri kom i mannlig pubertet og de som skifter i voksen alder i forhold til muskelmasse. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Leser
|
Nei, du sa ikke det
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|