Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

SAS - risikosport, eller løser det seg?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-07-22, 11:11   #11
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Det jeg dog tenker, er at SAS'portefølje av ansatte nå ikke er spesielt attraktive å investere i for interessenter som ikke er flasker opp på den Skandinaviske modellen med ekstremt sterke fagforeninger (dessverre)

(Min utheving)

Nøyaktig hva er det du tenker på når du nevner den "Skandinaviske modellen"? Uansett tror jeg du tar feil om du mener at vi i Skandinavia generelt sett har ekstremt sterke fagforeninger. Det vi har, er et godt trepartssamarbeid som både arbeidsgiverorganisasjoner og fagforeninger generelt sett er godt fornøyd med, og ønsker å beholde.

Hva som er attraktivt for investorer er selvsagt ikke lett å vite, men det er nå slik at nesten 90 % av aksjene i SAS eies av noen med tilknytning til Norge, Sverige eller Danmark. Å tro at man i en krisesituasjon som den SAS står i nå, skal få inn nye investorer, er rimelig optimistisk. Det har ikke med de ansatte å gjøre, men heller med at investering i SAS per nå er risikofylt og med lave utsikter til høy gevinst i overskuelig framtid.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:51.