Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Hage 2022

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-22, 10:54   #1
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hage 2022

Rabarbraen jeg kjøpte viser seg å være en med mild smak. Det var ikke noe jeg tenkte på å sjekke, jeg trodde all rabarbra var sur. Denne heter Temperley Early. Den blir byttet ut. Har noen et forslag type å se etter?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-22, 10:59   #2
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Rabarbraen jeg kjøpte viser seg å være en med mild smak. Det var ikke noe jeg tenkte på å sjekke, jeg trodde all rabarbra var sur. Denne heter Temperley Early. Den blir byttet ut. Har noen et forslag type å se etter?

Jeg har Victoria. Den smaker klassisk syrlig rabarbra.

Gammel 29-07-22, 13:11   #3
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Jeg har Victoria. Den smaker klassisk syrlig rabarbra.

Takk, da ser jeg etter den.

Gammel 09-08-22, 08:14   #4
Galathea
Bør lage seg en tittel selv

Galathea sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her ble ikke sesongen som planlagt, paprika og agurk står fortsatt i vinduskarmen og tomatplantene står ute i tidenes dårligste sommer. Drivhusbygginga ble forsinka, men nå er alle vinduer og dører inne og vi har begynt på takkonstruksjonen, og platene til taket blir levert ila uka - så det er håp for neste sesong ihvertfall.
Ellers har jeg høsta hvitløk - de ble fine selv om de ikke er så store. Salat, grønnkål og krydderurter spiser vi av jevnt og trutt, og det har kommet babygresskar på gresskarplanten. Bondebønner var et nytt bekjentskap, de var veldig gode, selv om de ikke ble så mange. Løk og sjalottløk er nedgrodd av ugras, jeg ga opp kampen i juli en gang, så vi får se hvordan det blir når det nærmer seg innhøsting. Lite sol og mye regn er nok ikke optimalt gjetter jeg.
Til tross for mye regn har staudene og rosene blomstret flott, og vi har utvidet området med blomstereng i hagen, nå i august er den ikke så pen lenger, men til gjengjeld blir den hyppig besøkt av sommerfugler.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-22, 19:53   #5
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

Jeg savner hagearbeidslysten. Den går så opp og ned at jeg aldri blir ferdig med noe.
Spørsmål: Pallekasser, hva skal til for at planter kan overvintre i dem? Hva slags planter?

Nå er det en del urter i dem, dvs timian, oregano, diverse mynter. Og en rabarbra jeg ikke vil ha. Den tror jeg en kjenning borti svingen skal få, hen mumlet noe om "opparbeide spiselige greier" da vi snakket sammen tidligere i dag.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:59.