|
|||||||
| Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Kan man ikke si ei vase?
|
|
|
|
#2 |
|
geskjeftig
|
Ja, det syns jeg.
|
|
|
#3 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan man ikke si ei vase?Man kan vel si akkurat det man vil? Selv er jeg vokst opp nær Oslo, i et innflytter- og arbeiderstrøk, med masse slekt fra Nord-Troms rundt. Det blei mye a-endinger og slang på meg. Skriftlig følger jeg normert bokmål så godt jeg kan i jobbrelaterte situasjoner, i andre sitajoner er jeg vesentlig mindre nøye med slikt. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Med mindre FP er jobbrelatert, skriver du bokmål uansett. Har lagt merke til at du skriver litt mer radikalt bokmål, og det burde du fortsette med!
|
|
|
|
#5 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Takk. Jeg skriver mest likt bokmål fordi det er nært pratemålet mitt. Før skreiv jeg oftere nært slik jag prater, men det skjedde noe i de åra jeg skreiv foredrag. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|