Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2022

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-22, 14:27   #1
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg har pleid å bestille sjokoladekalender fra Lindt, men nå sender de ikke til utlandet lenger. Krise!

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-22, 16:04   #2
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg har pleid å bestille sjokoladekalender fra Lindt, men nå sender de ikke til utlandet lenger. Krise!

Jeg har kjøpt de siste par årene fra kaffekapslen.no De har dem ikke ennå, men de har brukt å ha en enkel fra lindt med bamser utenpå.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-22, 17:32   #3
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Jeg har kjøpt de siste par årene fra kaffekapslen.no De har dem ikke ennå, men de har brukt å ha en enkel fra lindt med bamser utenpå.

Takk for tips!

Gammel 27-09-22, 00:59   #4
zinatara

zinatara sin avatar

zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg finn reklame på Facebook i dag om Lindt sin norske nettbutikk. https://www.lindt.no/no/

Gammel 27-09-22, 08:35   #5
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Standard

Jeg finn reklame på Facebook i dag om Lindt sin norske nettbutikk. https://www.lindt.no/no/

Takk skal du ha.

Jeg vet om den og der er utvalget dessverre veldig begrenset, men jeg skal følge med for å se om det dukker opp noen mer julete utover høsten. Jeg ser de har den ene kalenderen, som vi pleier å betale 15 Euro for, og den koster her 475 kroner!

Mannen skal nok ha en Sveitstur i høst, det spørs om ikke vi betaler for billetten hans med det vi sparer på sjokoladekalendere når han kan ta dem med i kofferten.

Gammel 27-09-22, 08:38   #6
zinatara

zinatara sin avatar

Standard

Takk skal du ha.

Jeg vet om den og der er utvalget dessverre veldig begrenset, men jeg skal følge med for å se om det dukker opp noen mer julete utover høsten.

Det lå en del adventskalendere der, men det var veldig rare menyer.
https://www.lindt.no/no/lindt-advent...agic-mini-115g
https://www.lindt.no/no/lindt-christ...-calendar-253g
https://www.lindt.no/no/lindt-lindor...-calendar-158g
https://www.lindt.no/no/lindt-lindor...-calendar-290g
https://www.lindt.no/no/lindt-teddy-...-calendar-170g
https://www.lindt.no/no/lindt-teddy-...-calendar-265g

Gammel 27-09-22, 08:49   #7
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Standard

Ja, jeg så at de hadde fylt på med mer juleting enn sist jeg sjekket, men som sagt er prisene helt hinsides. Vi pleier å ha fem forskjellige og jeg fant to av dem til den nette sum av 475 kroner stykket. Det er helt vilt!

Gammel 16-10-22, 13:58   #8
zinatara

zinatara sin avatar

Standard

Ja, jeg så at de hadde fylt på med mer juleting enn sist jeg sjekket, men som sagt er prisene helt hinsides. Vi pleier å ha fem forskjellige og jeg fant to av dem til den nette sum av 475 kroner stykket. Det er helt vilt!

Her har de bare en type, men den er iallefall ok i pris
https://www.kaffekapslen.no/sjokolad...2-g-lindt.html

Gammel 17-10-22, 08:51   #9
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Standard

Her har de bare en type, men den er iallefall ok i pris
https://www.kaffekapslen.no/sjokolad...2-g-lindt.html

Takk for tipset!

Nå har mannen ringt til familie i Sveits og vi ordner det sånn at en bestilling sendes dit og så videresendes den til oss. Selv med forsendelse og toll og tull blir det billigere enn å kjøpe fra den norske butikken. Da får vi også tak i masse de ikke har i den norske. Det blir jul i år også!

Gammel 27-09-22, 08:51   #10
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vurderer å endre litt på pakkekalender her. Ser flere skriver at dere organiserer det ved at dere kjøper kalendergaver til hverandre i familien. Jeg skal lufte litt med dem om de vil ha det slik. Mange av gavene er ganske små og lite jobb sånn sett. Det er kanskje like greit at jeg fortsetter slik jeg pleier.

Gammel 27-09-22, 09:11   #11
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg vurderer å endre litt på pakkekalender her. Ser flere skriver at dere organiserer det ved at dere kjøper kalendergaver til hverandre i familien. Jeg skal lufte litt med dem om de vil ha det slik. Mange av gavene er ganske små og lite jobb sånn sett. Det er kanskje like greit at jeg fortsetter slik jeg pleier.

Etter at vi begynte med dette for noen år siden er det visst ikke aktuelt å gjøre det annerledes. Vi er fem i familien, så alle kjøper en til hver av de andre. Det blir til sammen 20 gaver, så de fire siste løser vi ved at jeg kjøper noe godteri i kalenderen de tre (som regel) lørdagene, og noe litt ekstra på julaften. Vi har hatt makspris på 50 kroner per gave.

Er man fire i familien går det jo akkurat opp hvis alle kjøper to til hver.

Gammel 27-09-22, 09:14   #12
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dere som lager pakkekalender, har dere tips til kalendergave til gutt 13 år som ikke er godteri?

Gammel 27-09-22, 10:02   #13
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg vurderer å endre litt på pakkekalender her. Ser flere skriver at dere organiserer det ved at dere kjøper kalendergaver til hverandre i familien.

Sånn har vi gjort det i noen år nå (etter tips fra My), og siden vi er fire i familien, kjøper hver av oss to gaver til de andre tre og henger opp på den felles kalenderen. Vi har ofte også et par andre kalendere, men "familiekalenderen" er den gjeveste og viktigste å få med seg hvert år.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 10:07   #14
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Sånn har vi gjort det i noen år nå (etter tips fra My), og siden vi er fire i familien, kjøper hver av oss to gaver til de andre tre og henger opp på den felles kalenderen. Vi har ofte også et par andre kalendere, men "familiekalenderen" er den gjeveste og viktigste å få med seg hvert år.

Ja, ungene her har alltid vært mer spente når noen skal åpne det de har kjøpt, enn når de selv skal åpne.

Gammel 27-09-22, 17:06   #15
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Etter at vi begynte med dette for noen år siden er det visst ikke aktuelt å gjøre det annerledes. Vi er fem i familien, så alle kjøper en til hver av de andre. Det blir til sammen 20 gaver, så de fire siste løser vi ved at jeg kjøper noe godteri i kalenderen de tre (som regel) lørdagene, og noe litt ekstra på julaften. Vi har hatt makspris på 50 kroner per gave.

Er man fire i familien går det jo akkurat opp hvis alle kjøper to til hver.

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg tror ikke jeg får tenåringene til å sprette opp uansett hvor hardt jeg prøver. Litt mer entusiasme håper jeg å kunne få til, det burde være overkommelig.

Adventskalender har vært en stor ting hos oss i alle år. Selv om jeg har aldri så lav terskel for småtterier, høy terskel for godterier og mest kos så er det ikke alltid like enkelt å fylle opp med greier.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:25.