Sv: Soppdreping / fjerning av silikon på bad. Hvem kan vi kontakte
Opprinnelig lagt inn av Propella, her.
Det er ikke anbefalt å ta en delutbedring av et bad i våtsonen. Da bør man ta hele badet. Altså legge helt ny membran på hele badet. Ellers vil ikke det være en gyldig forsikring/garanti i etterkant. Dyrere, ja. Nødvendig, ja.
Opprinnelig lagt inn av Propella, her.
Det er svært få firmaer som anbefaler delutbedringen. Omtrent ingen som gjør det i en våtsone. Det er en stort NEI å gjøre det. Vi leste oss opp på dette når vi hadde mugghuset da motpartens takstmann mente at det kunne gjøres. Fant ingen, selv ikke firmaer som er eksperter på delutbedring av bad som ville gjort det i en våtsone.
Sorry at jeg kupper tråden din, Divine, men jeg ble usikker når jeg leste dette. Vi har akkurat oppdaget vannlekkasje på et av badene grunnet en materialfeil i sluket i dusjen, og forsikringsselskapet har sendt et firma for utbedring. Disse er spesialister på partielle utbedringer og har Sintef-godkjenninger og greier. Og gjør altså dette på oppdrag fra forsikringsselskapet, så jeg forutsetter jo da at det er en godkjent form for utbedring som vil være dekket av forsikringen?