|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du slått på varmen hjemme?Ingen varme på, men lukker verandadøra om kvelden. Jeg liker å ha den åpen så lenge som mulig. Jeg sitter mye ute fortsatt, men pledd og lys når det blir kaldt og mørkt. Lunk på badet hele sommeren, men demper. For tiden er soveromsvinduet lukket, mest pga forkjølelse, det blir for kaldt akkurat nå. Vi er langt unna å sette på mer varme.
![]() |
#2 |
can-jur
|
![]() Sv: Har du slått på varmen hjemme?Vi har bare strømvarme på badet (vanlig vifteovn) og den fikk i dag sånn klokke. Så nå går den bare 1/3 av normalt. Ellers blir det å fyre i oven enn så lenge. Vannbåren varmen anlegget trekker ikke så mye strøm men det går en del tid.
![]() |
![]() |
#3 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Har du slått på varmen hjemme?Varmen i huset er termostatstyrt, men såvidt jeg vet er det kun på badet den går på. Selv om det blir forholdsvis kjølig her på nettene, er det varmt på dagtid og dermed varmt i huset. Må heller lufte enn å fyre |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Har du slått på varmen hjemme?Veoba: Enig ang sommerkvelder ute. Satt ute med kollega i går til 2130. Ikke pledd på engang, bare t-skjorte.
![]() |
#5 |
Off the map.
|
![]() Sv: Har du slått på varmen hjemme?Vi fyrte opp i går for første gang. Må nok snart slå på ovner på ungenes rom.
![]() |
#6 |
på slep
![]() Sv: Har du slått på varmen hjemme?
Noe så deilig. Ikke fullt så varmt her nå, finner meg en krok med pledd. Solnedgangene og de nydelige fargene er en bonus på denne tiden av året.
![]() |
#7 |
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du slått på varmen hjemme?Varmepumpa ble slått av i mai/juni og ble slått på noen timer for første gang i går. Skrudde den av og vedfyrte for første gang i går kveld.
![]() |
#8 |
ASD
Medlem siden: Mar 2010
Jepp. Jeg var ute på konsert i går, i t shorte
![]() |
#9 |
på slep
![]() Sv: Har du slått på varmen hjemme?Jeg var nordpå i sommer. Vi hadde på panelovn i oppholdsrommene og fyrte litt i peisen. Peisen mest for kos. Skjønner godt dere ikke ar skrudd av noe varme i sommer.
![]() |
#10 |
Tittel og tittel....
|
Jeg bor i Nord, og har slått av varme store deler av sommeren.
![]() |
#11 |
på slep
Mulig vi hadde på varme også fordi vi ikke var helt aklimatisert. Hadde regn og 10-12 grader deler av uka. Huset var tomt da vi kom og det gjør noe med det, blir kaldt og rått på en måte.
![]() |
#12 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Har du slått på varmen hjemme?Varmepumpa er innstilt på 18 grader, så den ligger nok i sommerdvale enn så lenge. Har 18 grader på badet også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Har du slått på varmen hjemme?Nei, men i går kveld fyrte jeg i peisen for første gang siden i vinter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Har du slått på varmen hjemme?Der hvor jeg har varmekabler med vannbåren varme står det på 18 grader (laveste mulighet). Radiatorer er ikke skrudd på, men begynte å kjenne at det var kjøligere. Lukker dører og vinduer nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Har du slått på varmen hjemme?Nei, vi har ikke slått på varmen ennå, ikke fordi vi prøver å spare strøm, men fordi vi ikke synes det er kaldt ennå. (Østlandet her også forresten.) Vi har fremdeles verandadøren åpen deler av dagen. Tror varmekablene på det ene badet slås på snart da, det begynner å bli litt kaldt for tærne.
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye. 2008 - 2011 - 2013 Sist redigert av Myria : 03-09-22 kl 10:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Har du slått på varmen hjemme?Her lufter vi fortsatt for å få temperaturen ned. Alt er slått av bortsett fra vannvarme på 1 på badet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Har du slått på varmen hjemme?Vi har et varmt hus og bor i sør så det er nok lenge til vi slår på varmen. Bare badene i underetasjen har litt varme på. Ellers har vi vannfylte radiatorer i hele huset og vi slår på anlegget i løpet av høsten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Har du slått på varmen hjemme?Jeg bor i nord, og har derfor billig strøm. Jeg bruker likevel ikke mer enn jeg må, så i sommer har jeg harr ovnene av når det har vært varmt inne og på når jeg syns det har vært kaldt. I skrivende stund har jeg på en panelovn.
![]() |
#20 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Har du slått på varmen hjemme?Jeg slo på varmeovnen på vaskerommet for en ukes tid siden, for ting ble ikke ordentlig tørre der nede. Varmepumpa er ikke slått på, men i går kveld fyrte vi mwd ved for første gang i høst
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|