|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Gruffetråden #11
Det er liksom så lett å si at man bør prioritere andre virkemidler eller velge andre løsninger, men hvilke finnes som lærere selv kan direkte påvirke? Jeg spør oppriktig.
|
|
|
#2 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gruffetråden #11
Med direkte påvirke, så mener du gjennom fagforeningen? Jeg er blant dem som mener lærerorganisasjonene bruker for mye av sin stemme på lønns- og arbeidsvilkår og for lite på profesjonsutvikling og faglig kvalitet. Eksempler på virkemidler for å beholde og rekruttere som kunne vært vektlagt mer er tiltak knyttet til arbeidsmiljø, veiledningsordninger og tiltak rettet mot lærerutdanningene slik at nyutdannede er bedre forberedt på hva som møter dem i praksisfeltet. Jeg vet at det gjøres arbeid på dette også, altså, og kunnskapsoppsummeringen jeg lenket til antyder at dette kan være vel så virkningsfullt som økt lønn.
|
|
#3 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Gruffetråden #11Jeg var på foreldremøte 1 klasse VGS i går. Foreldrenes fortvilelse var tydelig, gråtende fortvilte foreldre. Barn med alle typer utfordringer trenger virkelig ikle denne streiken etter covid. Antall som droppet ut av denne skolen var 30 stk i fjor, dobbelt så mange som de to foregående årene.
|
|
|
#4 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Gruffetråden #11Og oppmerksomhet, var flygeledere eller kapteiner i streik var inngangspartiet på jobben full av pressefolk, streiket sykepleierene var det ingen der hos fagforbundet. Jeg tenker lærerstreik stiller likt med sykepleiere. Ja det er krig, strømkrise og død monark, men i sommer ble det ryddet plass uansett.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|