Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lærerstreiken

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-22, 09:59   #11
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreiken

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg vil tro at det er et mindre knippe lærere som fremstiller yrket som en endeløs kamp mot umulige foreldre og barn, men jeg innbiller meg at for stort fokus på dette i mediebildet ikke akkurat inviterer til yrket. For meg ville slike aspekter hatt større betyning enn lønn, den gang jeg skulle velge yrke.

Jeg syns det er interessant det Zulu skriver, at det kan være helt andre ting enn lønn som kveler lysten for yrket hos mange. Rapportering, byråkrati, stadig endrede læreplaner, overstyring, foreldre, tidspress. Hva det nå er.

Men jeg har jo inntrykk av at mange lærere liker veldig godt selve faget sitt, det som skjer i klasserommet og i møte med elever.

Ekko hadde et veldig fint program her om dagen, der tre lærere hadde en god samtale om hva de tenker inngår i en drømmeskole, og den var fin på mange måter, blant annet ved at det er så deilig å høre folk fra ulikt ståsted ha en ordentlig samtale, som ikke skal være "debatt". Men den startet veldig ut fra et VI HAR IKKE TID OG DET ER SATT AV FOR LITE TID TIL Å VÆRE KONTAKTLÆRER og egentlig et litt "sutrete" utgangspunkt, men når de fikk snakket seg varme seg i mellom, så ble det en sånn fin samtale om hva som er bra og hva de får til og hva de kan bygge på, og jeg syns det var herlig å høre på.

https://radio.nrk.no/podkast/ekko_-_...2-cd00e08d5038

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:23.