Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lærerstreiken

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-22, 02:53   #1
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreiken

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg har forresten jobbet i hjemmesykepleie, i barnehage og i matbutikk, og har aldri opplevd at så mange mener noe om jobben min som etter jeg ble lærer. Men det kan jo være endringer i samfunnet for alt jeg vet, jeg har jo ikke hatt jobbene samtidig.

Men det er jo ikke så rart? Om den som sitter i kassa på butikken har en dårlig dag så påvirker det veldig lite av mitt liv. Når et av barnas lærer viste seg å være en voldelig drittsekk så fikk det enorme konsekvenser. Hvem læreren er og hvordan denne gjør jobben sin betyr enormt mye. Så det er klart det folk har sterke meninger. På godt og vondt. En god lærer kan være forskjellen på liv og død. Bokstavlig talt. Og vil bli husket resten av elevens liv.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-22, 10:05   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Men det er jo ikke så rart? Om den som sitter i kassa på butikken har en dårlig dag så påvirker det veldig lite av mitt liv. Når et av barnas lærer viste seg å være en voldelig drittsekk så fikk det enorme konsekvenser. Hvem læreren er og hvordan denne gjør jobben sin betyr enormt mye. Så det er klart det folk har sterke meninger. På godt og vondt. En god lærer kan være forskjellen på liv og død. Bokstavlig talt. Og vil bli husket resten av elevens liv.

Alle har en dårlig dag nå og da, man blir ikke en voldelig drittsekk fordi man er lærer med en dårlig dag. Da er det jo åpenbart noe annet som er problemet.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-22, 10:12   #3
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror at det Floksa (og Polyanna med flere) er at lærere er mer utsatt for synsing og meninger om jobben sin. Flere har trukket frem dette med at alle har et forhold til læreryrket, og det Floksa her påpeker er at lærerne er viktigere i andre folk sitt liv enn mange andre yrkesgrupper (litt voldsomt og uvanlig eksempel, men)

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:13.