Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kvinnehelsedebatten - hva tenker FP?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-22, 10:32   #1
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinnehelsedebatten - hva tenker FP?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

OK, jeg prøver igjen.

Enig i at kundegruppa ikke blir påvirket av dette.
Enig i at det var kalkulert å bruke ordet "kvinnehelse".
Jeg tror disse damene mener at "estetisk kosmetikk" også ER kvinnehelse, og at det er viktig å føle seg estetisk bra og det hjelper denne klinikken med.
Tror ikke det var kalkulert og tatt høyde for den negative konsekvensen det fikk for Rudjord/Skarbø/Tjelta. Nettopp fordi de tror på det selv.
At en strategi slår feil ut for frontfigurene personlig er ikke det samme som at den slår feil ut for klinikken.

Ah. Da forstår jeg. Og er delvis uenig. Jeg tror det var kalkulert mediastrategi og at man var veldig klar over at det ville bli ramaskrik av å bruke «kvinnehelse» om fettsuging og rynkefjerning. Fra folka bak i alle fall, det er ikke amatører som lanserer dette. Disse har startet selskaper før. Om de tre damene selv mener at «estetisk kosmetikk» er kvinnehelse kan du nok ha rett i. Men mannfolka bak visste nok dette veldig godt. Det er virkelig ingen som starter en sånn klinikk ut av godhet og omsorg for kvinner. Dette handler om å tjene penger på kvinner (jada, jeg vet jeg ikke forteller deg noe du ikke vet nå. ). Ergo går man over lik for å få omtale. Ved å bare ha tre kjente fjes som front får man litt omtale. Ved å provosere på seg «halve Norge», får man masse.

Gammel 20-09-22, 10:38   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Det er virkelig ingen som starter en sånn klinikk ut av godhet og omsorg for kvinner. Dette handler om å tjene penger på kvinner (jada, jeg vet jeg ikke forteller deg noe du ikke vet nå. ).

Ja, helt enig. Men jeg tror ikke damene er uskyldige gallionsfigurer, og jeg er litt irritert på alle som fronter det (sier ikke at du gjør det altså, bare generelt) på samme måte som de tror Märtha er lurt av Durek.

Og på samme måte som jeg tror Märtha tror på humbugen, så tror jeg at disse damene på et vis tror på produktet de selger. Ikke av omsorg, men i en warped "Fordi du fortjener det"-priviligert virkelighet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-22, 10:59   #3
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, helt enig. Men jeg tror ikke damene er uskyldige gallionsfigurer, og jeg er litt irritert på alle som fronter det (sier ikke at du gjør det altså, bare generelt) på samme måte som de tror Märtha er lurt av Durek.

Og på samme måte som jeg tror Märtha tror på humbugen, så tror jeg at disse damene på et vis tror på produktet de selger. Ikke av omsorg, men i en warped "Fordi du fortjener det"-priviligert virkelighet.

Jeg tror ikke de bare er gallionsfigurer, de er ikke dumme damer som ikke vet hav de gjør. Men de er ikke i styret, de har ikke daglig leder, og det er styret og daglig leder som bestemmer strategiske valg for en bedrift, inkludert markedsføring. Så når de sier det de gjør, er det fordi noen har bestemt at det er en smart ting å si.

Men. De er voksne, selvstendige, tenkende mennesker, som aktivt kan velge om de vil være med på dette og støtte det. Og det har de gjort. Så de er langt fra uskyldige og sikkert heller ikke blåøyde. Om de til fulle har forstått hvor mye kritikk dette skulle gi, kan alltids diskuteres. Men synd på dem er det heller ikke.

Og det er fullt mulig at de tror at de gjør kvinner en tjeneste med å gjøre dem «vakrere», men jeg klarer liksom ikke helt å kjøpe at de er så blåste at de tror det er noe som er politisk korrekt å mene høyt og offentlig. Märtha Stiller liksom i en helt annen klasse, når man tror på engler og sjamaner har man forlatt virkelighetens verden for lenge siden. Og hun har jo levd litt på siden av vanlige folk alltid. Det har ikke Nomi-damene.

Uansett. Jeg er 100% enig i at det er ekstremt tragisk å kalle dette kvinnehelse. Og det irriterer meg grenseløst at dette i det hele tatt debateres. Og jeg kan også forstå at man føler for å si i mot. Jeg blir bare sur av at noen tjener penger på diskusjonen.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:46.