|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Søt og rar
|
Sv: Lærerstreiken
Nei, det står bare "undervisningsstilling", på ungdsomsskolen også, ser jeg.
|
|
|
#2 |
|
ej ikke møjkets heije
|
I praksis skjer det i hvert fall. Jeg har en bekjent av meg som i år fungerer som kontaktlærer for en 4. klasse. Dette er tredje året på den skolen, og hen begynte som assistent for 3 år siden. Da kom personen rett fra videregående med helt midt på treet karakterer (ikke nok til å komme inn på lærerskolen i Oslo i hvert fall). Ingen etterutdanning på veien. Hen er helt klar på at dette er i overkant, men det er godt betalt (relativt for en så ung person) og hen betegner det som en "morsom jobb".
|
|
|
|
#3 |
|
Dig for victory!
|
Det er gjerne ikke opplyst noe sted, med mindre skolen har gått ut med informasjon direkte til foresatte. Min 7.klassing har en kontaktlærer uten formell lærerutdanning nå. Hun er sikkert hyggelig og flink med barn, hun altså, men jeg merka på forrige foreldremøte at hun mangler en faglig forankring i arbeidet sitt, og jeg er skeptisk.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|