|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Er frisk!
|
Sv: LærerstreikenDet opplyses absolutt ikke i vår kommune, i hvert fall.
|
|
|
|
#2 |
|
Søt og rar
|
Sv: Lærerstreiken
For meg har det ikke vært åpenbart. Jeg skjønner at det er et viktig prinsipp for mange lærere og jeg er helt enig i at det er bekymringsfullt at andelen ufaglærte i skolen er økende. Men hvis ett av barna kom hjem og fortalte at klassen skulle ha vikar uten formell lærerutdanning i noen av timene, så hadde jeg ikke akkurat fått panikk. Så der får vi gjerne bare være enig om å være uenig.
|
|
|
#3 |
|
Er frisk!
|
Vi snakker jo ikke om vikarer. Vi snakker om heltidsansatte «lærere». Selv om vikartimer heller ikke er supert med ufaglærte, så er det er mindre problem.
Sist redigert av oslo78 : 22-09-22 kl 15:04. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Det kan du jo bare spørre om. Jeg synes, da jeg jobbet med ungdom, at det var veldig greit når foreldre spurte meg rett ut på foreldremøte hvilken utdanning jeg hadde. Om foreldre gjorde det, og tok det videre til rektor hvis de ikke synes det var greit med ufaglært lærer, så ville det jo også synliggjort utfordringen.
|
|
|
|
#5 |
|
Leser
|
Til KS sitt "forsvar" - de fikk jo lærerne inn "bakdøren" (som tidligere statsansatte) og jeg skjønner at de opplever at deres ansatte i kommunen bør være likestilte.
|
|
|
#6 |
|
Søt og rar
|
Jeg vet godt at dere snakker om heltidsansatte. Men her underslår du igrunn din egen argumentasjon. Å sette inn en ufaglært som fastlege ville vært kritisk fra første pasient gikk inn døren. Men nå legger jeg den død.
|
|
|
#7 |
|
Er frisk!
|
Enig. Vi legger den død. Graden av kritiskhet og hvor fort den inntrer er ulik, det er jeg helt enig i.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|