Sv: Hvordan lære en snart 16-åring å jogge?
Opprinnelig lagt inn av annemede, her.
Du kan bestille time til fysio med avtale også - uten henvisning.
Joda, det går an det, men da er det jo ikke hos den fysioterapeuten som har fulgt han hele livet. Så ser ikke helt verdien i å betale for en time eller to hos en ukjent fysioterapeut. Han har fått gode verktøy av fysioterapeuten og har fine øvelser han kan godt - bare han gidder å gjøre dem.
Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.
Hvor bor dere? Kanskje kunne han prøvd seg på parkrun. Det er et lavterskelstilbud hver lørdag morgen hvor folk løper 5 km med tidtaking. Det er for folk på alle nivåer, så han kunne prøve seg og begynne med å gå og trappe opp gradvis. En del tenåringer deltar. Så kan dere se om også dere har lyst til å være med.
Vi bor på bygda, så det er lite løpegrupper å spore i området. Her driver ungdommen enten med langrenn, fotball eller teater, ekstremt lite tilbud for de som ikke har disse interessene.
I utgangspunktet så ønsker han bare å lære seg å løpe slik han klarer seg bedre i gymtimene, men det er absolutt ingen dum ting å forberede seg til en 3000 meter.
Ungdommen selv vil heller ikke trene med en instruktør, så da tror jeg vi landet på at jeg og mannen blir med noen ganger nå i starten bare for å få han i gang på riktig vis.
Han egen plan er løping en gang i uka, men vi prøver å pushe det til 2 ganger. Det er litt lettere å merke noe progresjon da.
|