Sv: Lærerstreiken
Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.
Og det er klart at det er mye bedre at det fortsatt er min jobb å ta meg av de med angst, selvmordstanker, utagerende og voldelig atferd, depresjon og alt annet, for de andre tjenestene har fortsatt ikke ressurser nok. Sett dem i et klasserom og alt ordner seg dvs de er skolens oppgave. DE ungene var tydeligvis bare viktige når det var streik.
Det er det samme som vi (sykepleierne) opplevde i fjor. Arbeidsgiver meldte om fare for liv og helse når det var streik - to uker etter at streiken var slutt, var det liksom ikke noen nedre grense lenger for hvor få man kunne være på jobb for å hjelpe svært sårbare mennesker, og de som var freidige nok til å melde fra om at bemanningen ikke var forsvarlig, fikk dask på lanken og beskjed om å organisere arbeidstiden sin bedre.
Jeg er bekymret for forholdet til arbeidsgiver nå, KS har lite tillit hos stadig større yrkesgrupper etter de siste årenes lønnsoppgjør og konflikter.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|