Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Et fint bestikk

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-22, 22:01   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et fint bestikk

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Må sjekke Dragon. Men 250 kroner for 24 deler? Det riper ikke opp tallerkener, altså?

Det er rimelig og sinnsykt holdbart!

Når det gjelder oppriping av tallerkener så er det ingen annen måte å sjekke det på enn å teste ut på de tallerknene man har. Det er visst komboen bestikk tallerken/glasur som bestemmer det, og ikke universelt for et type bestikk liksom (søster jobbet tidligere for Villeroy & Boch).

Jeg vet ikke om det er slik for andre, men for meg er utformingen viktig. Det skal ikke bare være pent å se på/dekke med og tidløst, men der skal være godt å hånden, riktig tyngde og formen på skje og gaffel, som skal inn i munnen, må passe til nettopp det. Jeg liker f.eks. ikke Maya pga det. Mulig jeg er supersær, men jeg har funnet ut at det betyr ganske så mye for meg.

Gammel 03-10-22, 22:52   #2
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Det har ikke ripet opp tallerkenene våre i alle fall, hverken rimelig hverdagsservise eller dyrere penservise. Jeg opplever at det er servise mer enn bestikket som avgjør om det blir riper.

Gammel 04-10-22, 10:13   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Jeg vet ikke om det er slik for andre, men for meg er utformingen viktig. Det skal ikke bare være pent å se på/dekke med og tidløst, men der skal være godt å hånden, riktig tyngde og formen på skje og gaffel, som skal inn i munnen, må passe til nettopp det. Jeg liker f.eks. ikke Maya pga det. Mulig jeg er supersær, men jeg har funnet ut at det betyr ganske så mye for meg.

Jeg har det på samme vis. Vi hadde et bestikk fra IKEA som er ganske likt Tiki, men det er mye tyngre og mye større. Ligger ikke like godt i hånden, vektingen er ikke så god, og skjea er mye tykkere så den er ikke så behagelig i munnen. Jeg liker ganske lett bestikk.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:19.