|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Hvilket tilbud er egentlig SFO?Da jeg jobbet på SFO for noen år siden var det veldig bra opplegg. Det var gjerne én fast aktivitet hver dag, pluss noen valgfrie grupper. Men vi var også veldig tydelige på at SFO-tiden var barnas egen fritid, så de skulle få styre den veldig mye selv. Ingen barn MÅTTE være med på noe som helst.
|
|
|
#2 |
|
intro
|
Sv: Hvilket tilbud er egentlig SFO?
Akkurat dette synes jeg er et veldig viktig poeng. Hverdagen skal ikke organiseres i hjel heller. (Har traumatiske minner fra da vi hadde dagmamma som aldri lot meg få gjøre det jeg ville, nemlig å sitte inne og lese.
|
|
|
|
#3 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Akkurat slik er det på vår SFO. Etter skoledagen så er det godt å få litt tid til frilek med vennene. Er litt i mot at allt skal organiseres. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilket tilbud er egentlig SFO?Jeg jobbet på SFO som assistent for mange år siden, så dette kan jo ha forandret seg. Det var veldig mye jobb, for vi var så få voksne. Men vi hadde opplegg hver eneste dag, og selvsagt perioder for fri lek. Barna virket å stortrives der. Vi dro mye på tur, hadde fast lekselesing for de som var påmeldt til det, håndarbeide og forming samt egen teatergruppe. En voksen hadde også allidrett to ganger i uka. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilket tilbud er egentlig SFO?Vi er storfornøyde med sfo her, både små og store. Det er langt ifra en oppbevaringsplass. Ungene på sfo stortrives og gleder seg til å være der. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Tante Sofie
|
Sv: Hvilket tilbud er egentlig SFO?Vår SFO ligner på Desembermammas beskrivelse. Oppbevaring for et par tusenlapper i måneden, rett og slett. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Dette er ikke holdbart og jeg synes du bør ta det opp med sfo-leder. De voksne skal vite hvor barna befinner seg til enhver tid. Om de ikke vet akkurat på meteren hvor de er (barn løper jo en del under lek) så hvertfall hvem de leker med og sånn ca hvor de er.
|
|
|
#8 |
|
superbruker
|
Sv: Hvilket tilbud er egentlig SFO?Her er Sfo en elendige sak. Det er oppbevaring av ungene. Lederen har pedagogisk utdannelse og det er en med barne-og ungdomsarbeider. Resten er ufaglært (tror jeg, det er ingen info å få).
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|