Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Sykkelhjelm med visir, eller briller?

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-22, 11:08   #1
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 318
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sykkelhjelm med visir, eller briller?

Jeg har brukt sykkelbriller som vintersyklist i mange år. Etter å ha prøvd visir er jeg ikke i tvil om at det er best for meg i alle fall. Snø kombineres gjerne med dugg, og sykkelbriller blir gjerne så tette at duggen ikke kommer ut. Visiret gir mer lufting og dermed mindre dugg, så det er lettere å bare ta sykkelhansken og stryke over for å bli kvitt snø og sludd som samler seg på den. En annen fordel med visir for meg som er avhengig av å bruke enten briller eller linser er at det kan brukes utenpå mine vanlige briller, og beskytter da dem mot sludd og dugg også.

Jeg har en slik hjelm, der visiret er festet magnetisk til hjelmen og lett kan tas av, samt festet motsatt vei for oppbevaring hvis jeg ikke trenger det. Jeg pleier dog som regel å bruke det også når det ikke snør/regner, siden det beskytter øynene mot vind som gjør dem tørre og rennende.
https://www.lazersport.com/no/hjelmer/fritid/urbanize

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-22, 08:16   #2
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sykkelhjelm med visir, eller briller?

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Jeg har brukt sykkelbriller som vintersyklist i mange år. Etter å ha prøvd visir er jeg ikke i tvil om at det er best for meg i alle fall. Snø kombineres gjerne med dugg, og sykkelbriller blir gjerne så tette at duggen ikke kommer ut. Visiret gir mer lufting og dermed mindre dugg, så det er lettere å bare ta sykkelhansken og stryke over for å bli kvitt snø og sludd som samler seg på den. En annen fordel med visir for meg som er avhengig av å bruke enten briller eller linser er at det kan brukes utenpå mine vanlige briller, og beskytter da dem mot sludd og dugg også.

Jeg har akkurat samme erfaring som deg. Luftingen gjør hele forskjellen for min del.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:28.