Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Fin duk til julebordet

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-22, 15:08   #1
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fin duk til julebordet

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, det er litt mer blått i rødfargen. Ikke at jeg syns det gjør noe. Den finnes i mange ulike farger nå, men jeg syns denne originale er penest.

Svigermors duk er gammel, og jeg mener den går ganske mye mot rust i fargen, omtrent som på bildet du linker til. Men kanskje det er annerledes farge på de nyeste dukene? Eller kanskje fargen endrer seg litt over tid?

Gammel 07-12-22, 15:13   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Svigermors duk er gammel, og jeg mener den går ganske mye mot rust i fargen, omtrent som på bildet du linker til. Men kanskje det er annerledes farge på de nyeste dukene? Eller kanskje fargen endrer seg litt over tid?

Mamma har også en eldre av denne, og den er ikke sånn som den som er "deep red", men ørlite rødere enn denne mener jeg å huske. Men det kan jeg være at jeg er påvirket av svigermors, som er "deep-red".

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-22, 09:38   #3
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Mamma har også en eldre av denne, og den er ikke sånn som den som er "deep red", men ørlite rødere enn denne mener jeg å huske. Men det kan jeg være at jeg er påvirket av svigermors, som er "deep-red".

den som heter deep red, uten gull, var jo helt super nydelig da

Jeg har duk til jul, hater å stryke den, men ahr vel fått inntil FLERE røde duker til julebord av svigermor oppgjennom årene, den ene med gulldekor som gikk av i vask og ble grå dekor, den jeg bruker er vel egentlig bare rød, men så legger jeg en løper med gulldekor på midten. Hovedutfordringen er å få min mor eller svigermor, som er de som kjøer de fleste dukene mine, til å skjønne ønsket duklengde IKKE betyr at en halvmeter ekstra er greit, jeg har flere duker for er definitivt for lang med en ileggsplate, men akkurat 10 dm for kort til å være kort, men ok til to ileggspalater. Georg Jensen var i det minste bare 10 cm lenger enn de jeg har satt som ønsket lengde, så jeg skal måle opp på bordet hvordan det blir i forhold til endeplassen, som er i bruk både til hverdags og fest og er årsaken til at "og en halvmeter duk i fanget" ikke er stas....

Gammel 08-12-22, 09:41   #4
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har denne fra Georg Jensen. Det er den fineste duken jeg noen gang har hatt i hus, helt uavhengig av årstid.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-22, 10:19   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg har denne fra Georg Jensen. Det er den fineste duken jeg noen gang har hatt i hus, helt uavhengig av årstid.

Utrolig flott!

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:44.