Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Strikkehjelp - hvordan setter du masker på tråd til hals?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-23, 00:12   #1
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strikkehjelp - hvordan setter du masker på tråd til hals?

Jeg ville gjort det akkurat sånn som du har skrevet i kursiv.

Gammel 02-01-23, 08:11   #2
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Blir dette riktig?
I starten av omgangen setter du de 7 første maskene på en tråd. Strikk ut omgangen, og snu når du kommer til maskene du har satt av. Sett de første 7 maskene på en tråd, og strikk ut pinnen. Videre setter du 2 masker over på tråden i starten av hver pinne, til du har ønsket antall på tråden.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-23, 11:11   #3
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg ville gjort det akkurat sånn som du har skrevet i kursiv.

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Blir dette riktig?
I starten av omgangen setter du de 7 første maskene på en tråd. Strikk ut omgangen, og snu når du kommer til maskene du har satt av. Sett de første 7 maskene på en tråd, og strikk ut pinnen. Videre setter du 2 masker over på tråden i starten av hver pinne, til du har ønsket antall på tråden.

Hvis jeg strikker ut omgangen, snur og setter de to første maskene på tråden, hva gjør jeg da med garnet jeg strikker med? Det "sitter jo fast" i starten av omgangen, før de to maskene jeg setter på tråden. Bare drar jeg det forbi på baksiden siden det er så få masker (2)? Hva hadde jeg gjort her hvis det var 10 masker som skulle settes på tråden i starten av hver omgang?

(Og hvorfor er det ikke beskrevet i oppskriften - er det ingen andre som ikke skjønner dette ut fra oppskriften, mon tro? )

banana er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:24.