Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye synes du det er OK å jobbe?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-07, 22:56   #1
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye synes du det er OK å jobbe?

Hvis økonomi ikke hadde spilt noen rolle: 0%.

Gammel 25-08-07, 23:02   #2
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg jobber full stilling + en del overtid. Syns det går ganske greit, men det var også fint ifjor og forleden år da jeg var "bare" tilkallingsvikar og hadde fridager (=var arbeidsledig) innimellom.

Egentlig tror jeg at jeg kunne passet til en offshore-ordning. Altså jobbe masse-masse i to-tre uker, og så ha fri to-tre uker. Det hadde vært ideelt.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 00:00   #3
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Mener du det, altså? Med mitt usannsynlig dovne sinnelag hadde jeg gått på veggen uten en jobb. Etter en måneds sommerferie er jeg helt ute av alt, inklusive humøret, og etter ti måneders permisjon var jeg på god vei til å bli gal.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 00:11   #4
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Mener du det, altså? Med mitt usannsynlig dovne sinnelag hadde jeg gått på veggen uten en jobb. Etter en måneds sommerferie er jeg helt ute av alt, inklusive humøret, og etter ti måneders permisjon var jeg på god vei til å bli gal.

Jeg er nok litt som Elinblu. I permisjonene mine har turtallet nærmet seg faretruende null, og jeg har følt meg mer og mer som en stor hagesnegle. Det har vært en fryd å komme tilbake i jobb begge ganger.

100 % fungerer veldig fint her i gården. Men en fridag i uka (til MEG) kunne jeg godt ha tatt, altså!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 23:55   #5
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Oh, ja. Jeg skulle ha bygd meg en rørforsterker, lest alle bøkene jeg har lyst på, trent litt oftere, kjøpt meg dreiebenk og laget spisestuemøbler etter mal av mormors gamle empirestoler, studert kunsthistorie bare for artig og etc etc.

Gammel 27-08-07, 09:08   #6
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

50%

Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 11:19   #7
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oh, ja. Jeg skulle ha bygd meg en rørforsterker, lest alle bøkene jeg har lyst på, trent litt oftere, kjøpt meg dreiebenk og laget spisestuemøbler etter mal av mormors gamle empirestoler, studert kunsthistorie bare for artig og etc etc.

Også kunne jeg ha kommet på besøk og tatt med en av de gamle spisestuestolene mine, og så kunne du ha laget ny.

Jeg hadde klart fint et liv uten jobb gitt! Syklubb m/gode venninner - dog uten å sy et sting, lese masse bøker, studere ymse fag som frister der og da.

:drømmer:

Gammel 27-08-07, 11:27   #8
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Også kunne jeg ha kommet på besøk og tatt med en av de gamle spisestuestolene mine, og så kunne du ha laget ny.

Jeg hadde klart fint et liv uten jobb gitt! Syklubb m/gode venninner - dog uten å sy et sting, lese masse bøker, studere ymse fag som frister der og da.

:drømmer:

Gammel 27-08-07, 14:33   #9
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du skulle kommet en tur i verkstedet til mannen min du. Han vil også gjerne pusle med rørforsterkere og dessuten bygge seg en gitar til i stedet for å jobbe.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 08:34   #10
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er nok enig i den! I en verden der økonomi var uinteressant, så hadde jeg nok funnet på noe annet å bruke tiden på.

Men det funker helt fint å jobbe 100% (40t uke).

Det første jeg hadde ønsket meg er kortere arbeidsvei. Både fordi det generelt tar tid, og fordi det går fort halve dagen hvis det er noe som skjer i barnehagen, jeg skal følge til helsestasjonen e.l.

I neste omgang hadde jeg sikkert ønsket meg 6 timers dag og kanskje en fridag i uken. Noe annet er at min jobb hadde blitt stressende og lite tilfredsstillende hvis jeg skulle jobbe så lite.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 09:08   #11
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg ikke hadde hatt barn, hadde jeg gjerne jobbet 110–120 % stilling. Så lenge ungene er små, ønsker jeg ikke å jobbe mer enn maks 100 % i snitt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:44.