Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva tenker dere om å diskutere navngitte personer i forumet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-07, 00:13   #1
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva tenker dere om å diskutere navngitte personer i forumet?

Jo mer markedsført, "større" og mektigere en person er, jo lavere blir terskel for å omtale dem. Det er sikkert ikke alltid rettferdig, men slik virker vel de flestes fintfølelse?

Jeg syns for eksempel det er helt ok at vi prater (ler) av Marianne Aulie her inne

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 00:15   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hadde det vært like OK hvis det viste seg at hun var et av medlemmene her?

Selvsagt. Man må stå for det man sier.

Gammel 26-08-07, 00:23   #3
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Hadde det vært like OK hvis det viste seg at hun var et av medlemmene her?

Nei, selvsagt ikke.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 00:26   #4
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Nei, selvsagt ikke.

Så du evner altså ikke å stå for dine meninger?

Gammel 26-08-07, 12:27   #5
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Så du evner altså ikke å stå for dine meninger?

Jeg synes det er akkurat det man ikke tør å gjøre selv jeg da, når man selv er anonym og snakker om andre under fullt navn.

På usenet er man ikke anonym og da synes jeg det er mye mer greit, for da må den som kommer med kritikken står frem selv.

Er det virkelig bare meg som synes at man skal være mer forsiktig når man er anonym enn når man står frem med eget navn? For meg har det noe med at man skal tåle selv det man utsetter andre for.

Gammel 26-08-07, 16:22   #6
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Jeg synes det er akkurat det man ikke tør å gjøre selv jeg da, når man selv er anonym og snakker om andre under fullt navn.

På usenet er man ikke anonym og da synes jeg det er mye mer greit, for da må den som kommer med kritikken står frem selv.

Er det virkelig bare meg som synes at man skal være mer forsiktig når man er anonym enn når man står frem med eget navn? For meg har det noe med at man skal tåle selv det man utsetter andre for.

Jeg støtter denne. Det er påtagelig hvor mye løsere kritikken sitter når man selv er anonym.

Leserbrev i avisen er jo en mulighet om føler det nødvendig å advare andre om dårlige erfaringer. Her vil vel gjerne avisen ha fullt navn, men man kan bruke pseudonym på trykk? (Trur eg - er ikke den store produsenten av leserbrev heller)

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 16:37   #7
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke helt hvordan reglene er i aviser, men på nett kan man være helt anonym og det er det utroligste som blir godtatt der.

Jeg har meldt fra til aviser et par ganger når jeg synes det går over streken, men de har veldig høy terskel for hva folk kan skrive om enkeltpersoner.

Ja, jeg tenker ikke på "kommentarer"-feltet under artiklene i nettutgavene, men gode, gamle papiravisen (som ingen leser mer? ). Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor nettavisene legger opp til og godtar en slik debatt-slum som ofte oppstår.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 20:40   #8
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor nettavisene legger opp til og godtar en slik debatt-slum som ofte oppstår.

Nei, gadd vite hva som er meningen med de kommentarfeltene. Å lese dem er jo som å stå midt inni en gjeng over-pubertale dustemikler som ikke har lært å tenke enda, bare hyle og kaste søle. Virkelige bidrag til samfunnsdebatten, ja.

Herregud!!

(som jeg ellers aldri skriver - men her var det på sin plass)

Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:14.