|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Er frisk!
|
Sv: Gruffetråden # 14
Ville aldri meldt til barnevernet i en slik sak. Helt uaktuelt.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
I dagslys vet jeg egentlig det. Men veldig godt å høre.
|
|
#3 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Gruffetråden # 14Jeg kan ikke tenke meg at de ringer barnevernet bare fordi et ellers velfungerende barn er undervektig. Et av mine barn var lenge undervektig. Det var ikke noe som påvirket skolehverdagen så lærer var ikke involvert, det ble bare fanget opp på vanlig sjekk hos helsesøster. Vi hadde da en samtale med helsesøster på skolen hvor vi snakket om kosthold og lignende og avtalte at hun skulle ta ham inn til vekt- og høydemåling to ganger i året. Hun anbefalte også at vi fikk tatt blodprøve hos legen og se om han har nok av jern, vitaminer o.l. (det hadde han) og at legen sendte en henvisning til sykehuset. Den ble avvist både da og året etter (da han hadde blitt enda mer undervektig) fordi de ikke tok inn barn som "bare" var undervektige. Det var først når/hvis høydevekst stagnerte eller man hadde annen problematikk at man fikk komme der. Så det skjedde ikke noe mer og han har etter hvert stabilisert seg på nesten normalvekt. Jeg skjønner jo at det er mer som hører til historien med datteren din Malama og ikke "bare" undervekt, men jeg håper de finner ut av det.
|
|
#4 |
|
koko
|
Sv: Gruffetråden # 14Bekymring handlar sjeldan om bekymringsmelding. Lærar og helsesjukepleiar ser ei utvikling som ikkje er god, dei kjenner nok på samme bekymringa som du gjer.
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Ja, kommentaren fra min mor avskriver jeg egentlig som litt tabloid, litt sånn overskrift - skrekk og hear-say og ryktet og bla.
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|