Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Unpopular opinion-tråd

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-23, 22:52   #1
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unpopular opinion-tråd

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Mens jeg på engelsk ville ha endret det fra «enormously fat» til «fat».

Jeg er enig i det. Men jeg lurer på om det er fordi "enorm" ikke trenger å bety fet i det hele tatt. Altså på den måten at noe kan være stort, men ikke fet likevel? En bodybuilder, f eks? Jeg synes fremdeles ikke det er en veldig god endring, men jeg kan se at "enorm" kan være mer nøytralt.

Gammel 20-02-23, 23:03   #2
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg er enig i det. Men jeg lurer på om det er fordi "enorm" ikke trenger å bety fet i det hele tatt. Altså på den måten at noe kan være stort, men ikke fet likevel? En bodybuilder, f eks? Jeg synes fremdeles ikke det er en veldig god endring, men jeg kan se at "enorm" kan være mer nøytralt.

Muligens. Men en som er overvektig vil nok tenke at det er snakk om fedme og ikke muskler uansett.

Nå ser jeg flere snakker om at dette er mer et stunt for å gjøre bøkene aktuelle og ikke nødvendigvis noe annet enn det da. Men jeg synes uansett endringen er og blir teit. Inkludert tilføyelsen om at det er normalt å være skallet for kvinner også.

Jeg kjenner forøvrig en kul, skallet kvinne som jobber med barn og som gir en blank f i å skjule at hun er skallet. Hun gjør uendelig mye mer for å normalisere det enn en teit tilføyelse i en barnebok.

Og nå ble jeg plutselig i tvil om man kan kalle folk skallet?

Gammel 20-02-23, 23:10   #3
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og nå ble jeg plutselig i tvil om man kan kalle folk skallet?

Jeg tror nok det er behåringshemmet.

Gammel 20-02-23, 23:20   #4
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man kan ikke si hemmet - behåringsutfordret.

:fjaser:

Gammel 20-02-23, 23:27   #5
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Man kan ikke si hemmet - behåringsutfordret.

:fjaser:

Ah, selvsagt. Og det gjelder vel både om man har for lite eller for mye hår?

Gammel 21-02-23, 01:00   #6
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Ah, selvsagt. Og det gjelder vel både om man har for lite eller for mye hår?

Absolutt. Jeg er selv litt i en sånn både-og posisjon. Hver gang jeg er hos frisøren så får jeg høre at jeg jeg har så tynt hår. Etter hver blir de frustrerte for det er ikke håret som er tynt, men hårstråene. Jeg har egentlig jævlig mye hår, og det tar en evighet å stripe eller tørke.

Gammel 21-02-23, 01:19   #7
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Absolutt. Jeg er selv litt i en sånn både-og posisjon. Hver gang jeg er hos frisøren så får jeg høre at jeg jeg har så tynt hår. Etter hver blir de frustrerte for det er ikke håret som er tynt, men hårstråene. Jeg har egentlig jævlig mye hår, og det tar en evighet å stripe eller tørke.

Jeg har helt motsatt «problem»: Tykke hårstrå, men stadig færre. Hodebunnen min er ganske glissen, men jeg har en uproporsjonalt tykk hestehale. Jeg har mistet halvparten av håret, i to omganger med medisinering, så før var det både tykke hårstrå og stort antall.

Gammel 21-02-23, 10:44   #8
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Det er kanskje en upopulær mening i seg selv, men jeg tror jo mange blir lei av det fåtallet av bilister som kjører som drittsekker, hundeeiere som ikke tar ansvar, småbarnsforeldre som lar ungene løpe rundt fritt og bråke, de som flyr tur-retur villaen i Marbella for helger hjemme stadig vekk osv. Og det er synd om en ikke kan diskutere slike problemstillinger. (Alternativt kan en nesten bli arrestert, [I"]Å, du har bare glemt hvordan det var å ha barn, du har nok kjørt fort i boligfeltet du også, du har jo flydd, du har jo hund!!!"[/i]

Nylig var det et arrangement på skolen til yngstemann her, og tradisjonen tro stilte nesten hele FAU-utvalget som vakter - det er de samme 5% av foreldregruppen som trår til hver gang. (Påmeldingen gikk i trinnenes fb-grupper, dette var ikke FAU sin regi.) Jeg får inntrykk av at vi helt klart beveger oss i en mer selvsentrert retning i så måte, men det er jo et minefelt i å diskutere. I løpet av de årene vi hadde barn i delvis dugnadsbaserte idretter fikk jeg inntrykk av det samme, at (prosentvis) færre ville bidra. Jeg kan ta feil, men på sikt er jeg redd forskjellene mellom familiene vil øke enda mer, da en til slutt må leie inn vakter og vaffelstekere? De siste årene har vi klart å ha gratis "ball" / vinterfest, for noen år siden var det inngangspenger. Men dette blir kanskje siste året, da det er null respons på inntektsbringende aktiviteter som krever litt tid og engasjement.

Sist redigert av Bokormen : 21-02-23 kl 11:18.
Bokormen er ikke aktiv  
Gammel 23-02-23, 15:52   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tidenes teiteste uttrykk må jo være «på seg selv kjenner man andre». Nei. På seg selv kjenner man kun seg selv.

Og det et slitsomt å gå rundt og konstant skulle tilpasse seg at noen kanskje, muligens blir krenket av ting man sier eller gjør. Som det har vært et par blodferske eksempler av i pressen de siste dagene, blant annet med omskriving at Roald Dahl sine bøker. Seriøst - «ekkel» og «enorm» i stedet for «stygg» og «tykk»? Og forklarende tekst om at det er helt ok å være skallet som kvinne???! Jeg for min det vil heller være tykk enn enorm da, men. Har vi en helt egen yrkesgruppe som sitter der og finner ut hva folk til en hver tid kanskje, muligens krenkes av?

Dette passet kanskje like godt i Såpekassetråden da.

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Akkurat disse eksemplene forundrer meg også. Jeg skjønner heller ikke hvor "ekkel" er bedre enn "stygg", har personlig blitt kalt begge deler opp gjennom barndommen og opplevde vel kanskje ekkel som hakket verre enn stygg, men...

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og så er det uansett vanskelig å pakke bort at Roald Dahl var både en fantastisk, morsom forfatter OG litt av en kødd.

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Sensitivelesere skal gå gjennom de bøkene til R.D.

Jeg synes det er altfor mange folk som er sensitive på alt mulig, og at alle krenkes i ett kjør. Særlig dagens ungdom.

Sånn for å hente fra Roald Dahl igjen, syns denne artikkelen er interessant. Kanskje det er en konstruert problemstilling, og at de aller fleste faktisk ikke er lettkrenka, men noe må gjøres mer spiselig for kapitalismen?
https://periskop.no/kronikk-roald-da...g-kapitalisme/

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 20-02-23, 23:26   #10
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Det heter Awsome.

https://fb.watch/iPDVmyVGMa/

Neket er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:53.