Sv: Unpopular opinion-tråd
Muligens heller ikke en særlig upopulær eller kontroversiell mening, men jeg irriterer meg over den såkalte kroppspositivismen. Jeg vil helst slippe å se bilder av andre menneskers nakne kropper, uansett hudfarge, tynne, tykke, med hengepupper, sprettpupper, silikonpupper eller uten pupper, kropper som er veltrente eller slappe, med eller uten hår, arr cellulitter, strekkmerker og skavanker, naturlige eller fiksede, før, under eller etter fødsler, uten noen annen sammenheng enn at de bare skal vises fram. Til flest mulig. Uansett hvordan kroppene ser ut så mener jeg det er noe av det minst interessante ved en person, og det er så utrolig mye annet jeg mener man heller bør fokusere på.
Jeg har ingen problemer med å forholde meg til andre nakne kropper i alle mulige varianter der hvor det er naturlig, som i fellesgarderober og badstuer, i badetøy på stranda, på naturiststrender etc. Men jeg ser ikke hvordan flere bilder av nakne kropper i mediene skal få folk til å bli mindre opptatt av kropp. Det er fortsatt en bekreftelse av at kroppsfasong er viktig, og noe av det som definerer oss som mennesker. Så kroppspositivismebevegelsen mener jeg bare blir (nok) et påskudd for ekshibisjonister til å brette ut de nakne kroppene sine i sosiale medier for å høste oppmerksomhet og likes, under påskudd av å være bra rollemodeller. Bare slutt med det. Fokuser heller på å gjøre noe bra for andre.