|
|||||||
| Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva strikker du nå?
Den strikkes på etterpå. På November jacket fungerer det å strikke den med jakka fordi man i dobbeltstrikk og patent gjør det samme, nemlig å strikke maskene hver annen runde. Dobbeltstrikk fungerer ikke så godt med vanlig glattstrikk, da må man strikke kanten en ekstra gang hver gang man vender. Jeg har prøvd, det går, men det er veldig plundrete.
|
|
#2 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Ah, selvfølgelig. Jeg strikket en slik cardigan like etter min første november jacket, og ble litt oppgitt over at jeg måtte strikke knappestolen etterpå, for, ja, det var kjedelig. Ikke like fint heller.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
På Sunday collar, f.eks, strikker man kant i dobbelstrikk og resten i rett og vrang, men da må man snu flere ganger mens kanten strikkes. Det hadde nok funket også på champagne cardigan, men ville blitt en del plunder. |
|
|
|
|
#4 |
|
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jepp, jeg har som sagt prøvd. Men jeg ville ikke gjort det på Champagne. Det tok lang tid å strikke knappestolpen, men jeg synd det allikevel var enklere enn å strikke en ekstra gang over stolpen.
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|